مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: مراکز خرید حمایتی زعفران با وجود استقبال سرد کشاورزان، تا زمان اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری‌مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی از اواخر مهرماه امسال آغاز شده است، اما کشاورزان تاکنون در این قالب زعفرانی برای فروش به این مراکز در سطح استان تحویل نداده‌اند.

وی گفت: افزایش قیمت زعفران در بازار موجب شد امسال کشاورزان تمایلی به فروش محصول خود در قالب طرح خرید حمایتی زعفران نشان ندهند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: هر کیلوگرم زعفران نگین در حالی هفته پیش به نرخ بین ۳۷۰ میلیون تا ۴۱۰ میلیون ریال در بازار خرید و فروش شد که قیمت خرید حمایتی آن ۲۰۵ میلیون ریال تعیین شده است.

ناصری مقدم گفت: ۱۴ مرکز برای اجرای طرح خرید حمایتی زعفران در سطح خراسان رضوی برپا شده است؛  این مراکز با توجه به هدف طرح، که جلوگیری از کاهش قیمت محصول در بازار و حمایت از کشاورزان است، تا زمان اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید محصول زعفران از کشاورزان دایر خواهند بود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۵ دی ۱۴۰۰
این که باز دست دلال میفته برای سال بعد