معلم مازندرانی با ارائه راهکاری جالب برای کنترل وزن کودکان برگزیده مسابقات اقدام پژوهی کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، زهره جلالیان دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان آمل که موفق به کسب رتبه برتر کشور در مسابقات اقدام پژوهی شد، گفت: ایده این طرح بررسی این موضوع بود که همبازی شدن خانواده‌ها در اجرای بازی‌های محلی به کنترل وزن و چاقی کودکان کمک می‌کند.

این معلم با ۱۱ سال سابقه کار در خصوص طرح پژوهشی خود افزود: این طرح با عنوان چگونه با اجرای طرح کوچ و تلفیق آن با بازی‌های بومی و محلی اضافه وزن و کم تحرکی دانش آموزان را کنترل کنیم به این مسابقات ارسال شده بود.

جلالیان ادامه داد: دانش آموزان با توجه به تعطیلی مدارس، باشگاه‌ها و کاهش مهمانی‌ها به دلیل شیوع کرونا هیچگونه فعالیت بدنی در بیرون از خانه نداشتند به همین دلیل ‏کنترل وزن دانش آموزان در این شرایط یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازخورد‌های طرح ما بود.

دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: در این طرح با فعال نگه داشتن دانش آموزان ‏از طریق بازی‌های بومی محلی و روش‌های تغذیه سنتی که نسبت به فست فود‌ها کالری کمتری دارند و سالم‌تر هستند خانواده‌ها نیز درگیر کنترل وزن کودکان خود شده بودند.

جلالیان ادامه داد: ‏خانواده‌ها در این طرح برای آموزش بازی‌های بومی محلی و با دانش آموزان هم بازی شدند و با معرفی اپلیکیشن‌های آموزشی در این حوزه تلاش شد فعالیت‌های روزانه و تغذیه دانش آموزان کنترل شود.

او افزود: تناسب قد و وزن دانش آموزان قبل و بعد از اجرای این طرح محاسبه شد و مشاهدات نشان داد تغذیه سالم به همراه بازی‌های بومی محلی سبب شد بعضی از دانش آموزان کاهش وزن داشته باشند و بعضی ها نیز وزن خود را حفظ کرده و دچار اضافه وزن نشوند.

دبیر تربیت بدنی دبستان شهید علیزادۀ روستای پلک علیا که سابقه پنج ساله در حیطۀ اقدام پژوهی دارد و هر سال جزء نفرات برتر استان بود این طرح را با همکاری دکتر معادی انجام داده است.

۶ اثر از فرهنگیان مازندرانی در بیست و چهارمین دوره مسابقات کشوری اقدام پژوهی فرهنگیان کشور ارسال شد که زهره جلالیان دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان آمل موفق به کسب رتبه برتر این مسابقات شد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار