نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: علوم انسانی هویت ساز و فرهنگ ساز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز که میزبان کمیسیون هنر اسلامی ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی بود گفت: علوم انسانی نقش مهمی در اعتلای جامعه اسلامی دارد.

امام جمعه تبریز بیان کرد:هویت هر جامعه، نتیجه فرهنگ آن جامعه است و علوم انسانی میراث فرهنگی ما را در بر دارد و ما را به گذشته‌مان پیوند می‌دهد و برای خدمت به کشورمان متعهد می‌سازد.


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اظهار اینکه علوم انسانی هم در پیشرفت علوم تجربی سهم دارد و هم در توسعه آن‌ها تصریح کرد: واقعیت این است که علوم تجربی در یک زمینه فرهنگی مناسب رشد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضعف علوم انسانی در مراکز آموزشی افزود: پیوند دانشجویان ما با نیاکان خود و میهن شان باید تقویت علوم انسانی اسلامی محکم‌تر شود.

محمدزاده رئیس کمیسیون هنر اسلامی کنگره نیز با بیان اینکه امروز کمیسیون هنر اسلامی ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی به صورت مراسم افتتاحیه و نشست اول در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی برگزار  شد و نشست‌های سه گانه بعدی به صورت مجازی در سه روز آینده برگزار خواهد شد گفت: مقالات منتخب از میان ۵۰ مقاله دریافتی دبیرخانه از محققان و متخصصان ۴ دانشگاه خارجی، ۱۲ دانشگاه و مرکز تحقیقات داخلی داوری و انتخاب شدند.

محمدزاده افزود: کنگره بین المللی علوم انسانی که توسط مجمع عالی علوم انسانی اسلامی طراحی و اجرا می‌شود، امسال در ششمین دوره خود برای اولین بار کمیسیون هنر اسلامی را نیز به صورت مستقل دایر کرده و میزبانی آن را به دانشگاه هنر اسلامی تبریز به‌عنوان مرکز دانشگاهی متخصص در این حوزه واگذار کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.