نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفته است که اعتبار تعیین شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای رفع نقاط حادثه‌خیز بسیار کم است.

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته اعتبار تعیین شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای رفع نقاط حادثه‌خیز بسیار کم است و نگهداری راه‌های روستایی و اصلی در کنار رفع نقاط حادثه‌خیز بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

او اضافه کرده این کل رقم اعتباری وزارت راه و شهرسازی است و نمی‌توان برای نگهداری راه‌ها پیش‌بینی کرد اما دولت باید به صورت عملیاتی، اولویت‌ها را در رفع نقاط حادثه‌خیز مشخص کند که بر مبنای آن می‌تواند ظرف ۳ تا ۴ سال آینده این نقاط را در راه‌های کشور اصلاح کند.

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ۱۸ آذر ماه از آمار ۱۱ درصد جان باختگان حوادث رانندگی در نقاط حادثه خیز بحرانی درون و برون شهری کشور در نیمه اول امسال خبر داد. 

او گفت که ۴۴ درصد تصادفات در ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور در گفت‌وگوی دیگری وجود نقاط حادثه‌خیر و خرابی راه‌ها را علاوه بر قطعات نامرغوب و گرانی قطعات از عوامل افزایش آمار تصادفات اعلام کرده بود.

مهر ماه سال گذشته معاون وقت اداره کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفته بود حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که از این تعداد، ۲۶۰ نقطه در اولویت قرار گرفته و از این تعداد هم ۲۵۱ نقطه با توافق پلیس راه و سازمان راهداری به عنوان مناطق اولویت دار برای رفع حادثه‌خیزی شناخته می‌شوند.

دولت سیزدهم در نخستین لایحه بودجه‌اش که ۲۱ آذر ماه به مجلس تحویل داده، با پیش بینی افزایش ۵ هزار میلیارد ریالی جریمه‌های رانندگی، هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده تا راه‌های روستایی و معابر در نقاط حادثه خیز شهر‌ها و روستا‌های مناطق مرزی اصلاح شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار