رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در جاده‌های کشورمان بیش از 3500 نقطه حادثه خیز وجود دارد که سازمان راهداری و وزارت راه باید و شهرسازی باید برای رفع آنها اقدام کند.


بیش از ۳۵۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد/ حضور وزیر راه برای ببرسی مسکن مهر در کمیسیون عمران مجلسمحمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سوانح جاده‌ای و ایمن نبودن برخی جاده‌های کشور، گفت: در جاده‌های کشورمان بیش از 3500 نقطه خیز وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری باید برای رفع آنها اقدام کند.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در رفع این نقاط حادثه خیز خلل ایجاد می‌کند، بحث تامین منابع مالی است که در بهترین حالت برای این حوزه بیش از 6 هزار میلیارد تومان خرج نمی‌شود و این روند تخصیص اعتبارات به این معنی است که ما روز به روز در حوزه راه سازی ضعیف‌تر می‌شویم و مناطق حادثه خیز افزایش می‌یابد؛ در حاضر وزارت راه و شهرسازی بیش از 20 هزار میلیارد تومان به برخی پیمانکاران بدهکار است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه راه حل این موضوعات اولویت بندی صحیح است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در اولویت بندی اشتباه صورت می‌گیرد، به عنوان مثال ساخت بعضی مسیر‌ها و جاده‌های غیرضروری با توجه به بودجه و اعتبارات محدود، نشان از ضعف در بحث اولویت بندی دارد، همچنین برخی از پروژه‌ها، تحت فشار و رابطه عملی می‌شوند و اعتبارات محدود کشور را مصرف می‌کنند.

رضایی کوچی ادامه داد: پیشتر آمار 20 هزار کشته در سال در اثر تصادفات جاده‌ای وجود داشت که با تلاش‌های صورت گرفته این آمار به 16  هزار کاهش یافته است، اما با توجه به روند فعلی و عدم تامین منابع مالی و اولویت بندی نامناسب، انتظار افزایش تصادفات پیش بینی می‌شود؛ البته در مورد تصادفات علاوه بر جاده، کیفیت خودرو‌ها هم تاثیر گذارند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به برنامه‌های کمیسیون عمران بیان کرد: این هفته قرار است با مسئولان وزارت راه و شهرسازی نشست تخصصی داشته باشیم و موضوع تولید مسکن و نیازمندی مردم به آن و بحث مسکن مهر را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار