عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران گفت: معتقدم تنها بخشی از حوادث جاده‌ای مربوط به نبود ایمنی است و رانندگان خودرو هم در بروز این حوادث نقش موثر دارند.


عدم ایمنی جاده‌ها تنها بخشی از علت حوادث است/برای رفع نقاط حادثه خیز بودجه کافی نداریمعلیم یارمحمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره علت بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای در کشور، گفت: معتقدم تنها بخشی از حوادث جاده‌ای مربوط به نبود ایمنی است و رانندگان خودرو هم در بروز این حوادث نقش موثر دارند، بنابراین این عوامل همگی دست به دست هم می‌دهند تا آمار فاجعه بار ۱۵ هزار کشته در حوادث جاده‌ای در کشور ثبت شود.

وی افزود: این حجم از تصادفات که موجب کشته شدن ۱۶ هزار نفر در سال می‌شود، حکایت از عدم مدیریت و چاره اندیشی نامناسب در این حوزه دارد و باید از تجارب و ظرفیت‌های فکری صاحب نظران در این حوزه استفاده کرد، کشور‌های اروپایی و پیشرفته در این زمینه تلفات خود را به حداقل رسانده‌اند و همچنان برای کاهش آن تلاش می‌کنند.

یار محمدی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ترمیم مناطق و جاده‌های حادثه خیز را با مشکل مواجه کرده، بحث عدم بودجه کافی است. وزارت راه ۳ هزار نقطه حادثه خیز جاده ای را شناسایی کرده، اما برای ترمیم آنها با کمبود بودجه مواجه است، به طور مثال این وزراتخانه از این ۳ هزار نقطه، توانایی ترمیم ۱۰۰ نقطه را دارد. با وجود این بودجه محدود، اما برخی مسئولان مربوطه توانستند، آمار کشته شدگان تصادفات جاده‌ای را از ۲۰ هزار به ۱۶ هزار کاهش دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها با بودجه دولتی امکان پذیر نیست، برای حل این موضوع مجلس سعی دارد قوانینی را تصویب کند تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تکمیل زیرساخت‌ها استفاده شود.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت خرید هواپیما از شرکت سوخو روسیه اظهار کرد: شرکت سوخو برای تولید هواپیما با آمریکا مشارکت دارد و طبیعی است که برای فروش محصولات خود به ایران باید موافقت آنها را جلب کند و احتملا یکی از دلایل سرباز زدن آنها از فروش هواپیما همین مسئله است.

یارمحمدی درباره مهمترین مواردی که در کمیسیون عمران مورد بحث قرار می‌گیرد، گفت: رسیدگی به مالیات، پیش فروش مسکن و همچنین بررسی پروژه‌های نیمه تمام مهمترین مواردی است که در کمیسیون در مورد آنها بحث می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار