مودی گفت:۹۶ درصد از مردم خراسان شمالی باسواد هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میانگین تحصیلات در خراسان شمالی هفت سال و سه ماه است در حالی که در تمام مراحل تحصیلی، دانش آموزان باید ۱۲ سال تحصیل باشد که در مقایسه این دو آمار، خراسان شمالی حدود سه سال عقب است.

مودی با اشاره به اینکه از ابتدای سال مهدکودک‌ها نیز به آموزش و پرورش اضافه شدند، افزود: براین اساس آموزش و تعلیم دانش اموزان از سنین نوآموزی تحت نظارت و کنترل آموزش و پرورش انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵، درصد باسوادی در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال، ۳.۵ درصد رشد پیدا کرده، افزود: براین اساس در سال ۹۵ باسوادان استان ۹۲.۸۵ درصد بوده، اما در حال حاضر این آمار به ۹۶.۵ درصد رسیده است.

مودی گفت: این در حالی است که ارتقا سواد در بین زنان، پنج درصد بوده است و از ۹۰.۲۷ درصد در سال ۹۵ به ۹۵.۰۶ درصد در سال رسیده، که این آمار در بین مردان ۱.۵ درصد رشد پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: براساس آخرین آمار سرشماری استان، ۳۹ هزار و ۲۱۶ نفر بی سواد در استان وجود داشته که از این تعداد ۱۴ هزار نفر باسواد شده اند و از ۲۵ هزار نفر باقی مانده، ۹ هزار نفر شناسایی شدند و مابقی اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست و گروه شناخته شده که تا سال ۱۴۰۴ مراحل باسوادی را طی خواهند کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.