رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: ۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال غرب اهواز واکسن کرونا نزده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت:  ۹۳.۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در منطقه غرب اهواز یک دُز و ۷۲.۹ درصد ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

او افرود: همچنین تاکنون ۸۱.۹ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در غرب اهواز یک دُز و ۵۹.۸ درصد هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

احمدی بلوطکی با اشاره به اینکه ۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال غرب اهواز واکسن کرونا نزده‌اند، گفت: تاکنون ۹۲ درصد این جمعیت یک نوبت و ۷۱.۲ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

او  اضافه کرد: ۷۷۱ هزار و ۷۵۴ دُز واکسن کرونا در غرب اهواز تزریق شده است و  ۴۱۵ هزار و ۳۲۹ دُز واکسن از این تعداد نوبت اول، ۳۲۰ هزار و ۶۵۰ دُز نوبت دوم و ۳۵ هزار و ۷۷۵ دُز واکسن نوبت سوم و یادآور بوده است.

 رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: در حال حاضر که تمام شهر‌های استان آبی هستند بهترین فرصت برای تزریق واکسن بوده، زیرا ممکن است در زمان اوج گیری مجدد کرونا برخی افراد از آلودگی خود بی خبر باشند.

این مقام مسئول گفت:  کرونا به همان میزان که برای بزرگسالان خطرناک است برای کودکان و نوجوانان هم خطرآفرین است و از والدین انتظار داریم تا فرصت باقی است نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

احمدی بلوطکی افزود:  واکسیناسیون در کاهش بستری و مرگ موثر است، در افرادی که واکسن تزریق کرده اند موارد فوت ناشی از کرونا به ندرت اتفاق می‌افتد مگر اینکه فرد بیماری زمینه‌ای داشته باشد.

او  درصد پوشش روزانه واکسیناسیون نوبت اول و دوم در غرب اهواز  را به ترتیب ۰.۱ و ۰.۳ عنوان و اضافه کرد: امیدواریم با مراجعه به موقع مردم این میزان افزایش یابد.

اکنون همه شهر‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.