شهردار رشت گفت: شهرداری قصد دارد برای جلب هر چه بیشتر مشارکت بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی شهر مدل اقتصادی تعریف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،امیر حسین علوی، شهردار رشت در نشست با مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان ایران، موضوع مشارکت شهرداری و این شرکت برای ساخت مجتمع تجاری گلسار در گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهرداری در راستای همین مشارکت‌ها دو نوبت به شرکت عمران و مسکن سازان ایران کمک کرد.

او با بیان اینکه مواجهه با مسائل و مشکلاتی که شهر‌ها با آن درگیرند، تنها با برنامه‌های مشارکتی و سرمایه گذاری‌های خصوصی قابل دستیابی است، افزود: شهرداری‌ها در اجرای پروژه‌های شهری با محدودیت بودجه مواجه‌اند.

شهردار رشت رفع موانع پیش‌روی سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی شهر را از اهداف شهرداری دانست و گفت: همکاری‌های دو طرفه و مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی گستره‌ای جهانی دارد، به نحوی که روز به روز بر اهمیت و جایگاه چنین مشارکتی به ویژه در حوزه شهرداری‌ها افزوده می‌شود.

امیر حسین علوی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت برای فروش ملک تجاری گلسار نهایت همکاری را به خرج داد، افزود: اعتقاد دارم وقتی مجموعه‌ای مانند شرکت عمران و مسکن سازان ایران در پروژه سرمایه‌گذاری کلان شهر ورود می‌کند، شهرداری باید نقش کمک کننده داشته باشد.

او مشارکت شهرداری با شرکت عمران و مسکن سازان ایران را دیرینه و قدیمی خواند و گفت: شهرداری رشت قصد دارد برای ادامه بازگشایی بلوار آیت الله احسان بخش یک مدل اقتصادی تعریف کند.

شهردار رشت افزود: با توجه به مشکلات اعتباری و مالی که شهرداری رشت مانند بسیاری از شهرداری‌های کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، قصد داریم با رویکردی کاملا جدید و با طرح ریزی مدل‌های اقتصادی امکان مشارکت شرکت‌های سرمایه گذاری و بخش خصوصی را فراهم سازیم.

ادامه همکاری‌های شهرداری و شرکت عمران و مسکن سازان ایران در بازگشایی محور بلوار آیت الله احسان است، که در حال حاضر تا خیابان تختی انجام شده است و قرار است که فاز تختی به تقاطع معلم و سعدی این پروژه هم اجرایی شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.