رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: برای کاهش مشکلات حمل و نقل باید مطالعات ایجاد مترو و قطار شهری در این کلانشهر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسن سپاهی رییس شورای اسلامی شهر زاهدان  در نشست تجلیل از کارکنان حمل و نقل ضمن گرامیداشت هفته رانندگان حمل و نقل و راهداری گفت: این هفته برای ارج نهادن به زحمات شبانه روزی کارکنان حمل و نقل نامگذاری شده است.

وی گفت: امروز اکثر شهر‌های کشور از معضل حمل و نقل و ترافیک رنج می‌برند و بدون شک یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد در شکستن جریان ترافیک و کاهش مصرف سوخت موثر است.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: همانطور که صنعت حمل و نقل کشور مکمل سایر بخش‌های اقتصادی از جمله صنعت است لذا باید به آن توجه ویژه کرد.

وی گفت: عمر مفید اتوبوس بر اساس قانون هوای پاک ۱۰ سال است و عمر مفید تاکسی هفت سال، اما تعداد اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی اعم از اتوبوس‌هایی که متعلق به خود سازمان و بخش خصوصی است ۱۰۹ دستگاه بوده و ۲ هزار و ۶۰۴ دستگاه تاکسی وجود دارد لذا می‌توان گفت ناوگان حمل و نقل زاهدان فرسوده است.

سپاهی گفت: بر اساس ساختار جمعیت برای هر یک‌هزار نفر یک دستگاه اتوبوس و برای هر صد نفر یک دستگاه تاکسی نیازمندیم و نیاز واقعی شهر زاهدان ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و هفت هزار دستگاه تاکسی است.

وی گفت: تا سال ۹۲ دولت اتوبوس را به صورت یارانه در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌داد به طوریکه ۸۲/۵ درصد را پرداخت و بقیه آن در اختیار شهرداری‌ها بود، اما در حال حاضر این سیاست وجود ندارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.