نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور افغانستان بر تسهیل در روند مبادلات اقتصادی با کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک تاکید کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان کاظمی قمی در بازدید از پایانه مرزی میلک اظهار داشت: پایانه مرزی میلک به عنوان سکوی صادراتی از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است بطوری که ضمن توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با کشور دوست و همسایه افغانستان موجبات ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم منطقه و ارز آوری را برای این استان فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه مرز‌های رسمی پیشانی جمهوری اسلامی هستند، گفت با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به ویژه میلک در تجارت مرزی و ترانزیت برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۴۳۱ هزار و ۱۶۸ تن کالا در هشت ماهه سالجاری از طریق پایانه مرزی میلک به افغانستان صادر شد.

ایوب کرد گفت: با توجه به روابط خویشاوندی و برادری مردم این استان با شهروندان کشور افغانستان و اهمیت بالای مرز میلک تمام تلاش این اداره کل با فراهم کردن زیر ساخت‌ها در پایانه مرزی میلک بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است.

گفتنی است: در این بازدید استاندار سیستان و بلوچستان، دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و امور بین‌الملل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور افغانستان را همراهی کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار