دادستان عمومی و انقلاب نهاوند از نیروی انتظامی خواست حاملان سلاح سرد را بازداشت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس آزادبخت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: مطابق  قانون، نیروی انتظامی باید با حاملان قمه، چاقو و پنجه بوکس برخورد جدی و آن‌ها را بازداشت کند.

او افزود: نیروی انتظامی این اجازه را دارد که حاملان سلاح سرد (قمه ، چاقو و پنجه بوکس) را بازداشت کند و اجازه قدرت نمایی و عرض اندام به اوباش را در سطح شهر ندهد.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند با اشاره به مجازات تعیین شده در قانون برای حمل سلاح سرد، اظهارداشت: حسب تبصره یک ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی حمل قمه، چاقو و پنجه بوکس صرف نظر از قدرت نمایی جرم محسوب می‌شود.

آزادبخت با هشدار به کسانی که به شکل‌های مختلف اقدام به نگهداری، حمل و قدرت نمایی با سلاح سرد می‌کنند یا آن را وسیله ای برای مزاحمت اشخاص، اخاذی و تهدید قرار می دهد گفت: بدون اغماض با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: در چند روز گذشته با تلاش‌های عوامل انتظامی شهرستان چندین نفر از کسانی که سلاح سرد همراه داشته یا قصد قدرنمایی با سلاح سرد را داشته شناسایی و دستگیر شده اند و به نیروی انتظامی اجازه داده شده افرادی را که مشکوک به حمل سلاح سرد هستند بازجویی و در صورت داشتن سلاح سرد بازداشت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.