رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزبا اعلام این خبر که سویه امیکرون تاکنون در استان مشاهده نشده است گفت:سرعت انتقال این سویه بیش از نوع دلتاست و در صورت مشاهده تعداد مبتلایان تصاعدی بالا خواهد رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،دکتر بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ستاد استانی مدیریت مقابله با کروناگفت:آنچه در کنترل سویه امیکرون موثر است، تسریع در دریافت دوز سوم واکسن و رعایت فاصله اجتماعی است.

به گفته  اوتاکنون بیش از ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن کرونا، ۸۰ درصد دوز دوم و ۸.۵ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او ادامه داد: هم اکنون افراد بالای ۱۸ سال که ۳ ماه از دریافت آخرین دوز واکسن آن‌ها گذشته است، می‌توانند دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

خرم استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فقط ۳ شهرستان استان زرد و بقیه رنگ آبی را تجربه می‌کنند گفت: برای پایداری این وضعیت هم اکنون مبادی ورودی استان از جمله مرز‌های نوردوز و جلفا، و فرودگاه بین المللی تبریز باید با حساسیت بیشتری رصد شوند.

 اوخطاب به فرمانداران و مدیران مراکز بهداشت شهرستان‌ها گفت: باید تمام امکانات شهرستان در راستای تسریع در دوز سوم واکسیناسیون بکار گرفته شود.

او جدیت در اجرای طرح شهید سلیمانی، فرهنگ سازی در رعایت ضوابط بهداشتی، اجرای کنترل هوشمند را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اینکه موانع موجود در واکسیناسیون دوز سوم برطرف شود، باید ضمن فعال کردن پایگاه‌های قبلی، نیازمندی‌های پایگاه‌های جدید نیز احصا شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.