مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت : با اتصال ۱۰۳ مدرسه روستایی دیگر در آبان و آذرماه امسال با دریافت مودم و پهنای باند رایگان، شمار مدارس روستایی متصل به شبکه ملی اطلاعات در استان به ۲۰۰ مورد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت : با ارتقای سطح سرویس‌دهی اپراتور‌های تلفن همراه، توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی استان در اکثر روستاها، روزانه شاهد افزایش اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات همراه با دریافت مودم و پهنای باند رایگان هستیم.

او گفت : تمام مدارس شهری و ۲ هزار و ۱۲۶ مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده که با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

بهنیا افزود: اولویت تامین هزینه‌های اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری توسعه روستایی مختص مدارس روستایی و محروم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، افزود: موقعیت جغرافیایی و کوهستانی اقلیم استان، کار را مقداری دشوار کرده که با حمایت‌های استاندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در تلاش هستیم راه را برای پوشش هرچه بیشتر اینترنت در روستا‌ها و مدارس باقی مانده روستایی هموار سازیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.