فرماندار روانسر گفت : روانسر پیشانی توسعه اورامانات است و با توجه به ثبت جهانی اورامانات، شورا و شهرداری بیشتر می‌توانند نقش آفرینی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعدی مصطفی‌زاده فرماندار روانسر گفت : ظرفیت‌های بالقوه‌ای در شهر‌های روانسر و شاهو وجود دارد که با ایجاد منابع درآمدی پایدار، می‌توان آن‌ها را به بالفعل تبدیل کرد.

او گفت : شهرداری روانسر ۱۵ ماه است با سرپرست اداره می‌شود و شهردار ندارد و تعیین تکلیف شهردار یک مطالبه مردمی است.

فرماندار روانسر بر تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه‌های عمرانی و مساعدت به شهرداری‌های روانسر و شاهو برای پرداخت حقوق و مزایای معوقه نیرو‌های شهرداری تاکید کرد.

شاهو نیازمند توجه ویژه است

شهردار شاهو گفت: شهر شاهو در یک نقطه استراتژیکی واقع شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود نیازمند توجه ویژه است.

سابق حسینی افزود: گردشگری یکی از پتانسیل‌های شهر شاهو است، اما این شهر فقط محلی برای عبور مسافرین است و جاذبه‌ای برای توقف مسافران فراهم نشده است.

او افزود: شهرداری در نظر دارد که جایگاه سی ان جی را در شهر شاهو راه اندازی کند که در حال اخذ سند زمین هستیم.

ساخت و ساز‌های پاوه هفت طبقه ای شده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه گفت: منظر و شکل شهر پاوه و شهر‌های تابعه به گونه‌ای است که نباید در آن‌ها ساخت و ساز‌های هفت طبقه وجود داشته باشد، اما متاسفانه ما شاهد افزایش قارچ گونه این ساخت و ساز‌ها در شهر و شهرستان پاوه هستیم.

نوید صحرایی افزود: در ساخت و ساز‌های پاوه و شهرستان به طور کلی عده‌ای میلیاردی منتفع می‌شوند و عده‌ای هم دانسته یا نادانسته آستین‌ها را بالا زده و از این افراد متخلف دفاع می‌کنند.

او ادامه داد: ما به صراحت اعلام کرده ایم که از سال ۹۶ به هیچ عنوان دستگاه‌های خدمات رسان نباید به ساخت و ساز‌های غیر مجاز انشعاب واگذار کنند.

دادستان عمومی و انقلاب پاوه افزود: متاسفانه پدیده پارتی بازی آنهم از نوع بسیار آزار دهنده آن در خصوص متخلفان در ساخت و ساز وجود دارد که متخلفان مرتکب تخلف می‌شوند و آنگاه شروع به ارعاب یا فشار آوردن به مسوولان دستگاه‌های خدمات رسان از طرق مختلف می‌نمایند.

صحرایی گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۲۴ ساعته بر ساخت و ساز در شهر‌ها و روستا‌ها رصد داشته باشند و برای مقابله با متخلفان، موضوع را به مراجع قانونی اطلاع دهند.

او با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به فعل خود که مقابله و سد راه نمودن ساخت و ساز‌های غیر مجاز است، عمل نمایند و ادامه داد: اگر قانون هست باید برای همه باشد نه اینکه برای عده‌ای قانون را سخت اجرا کرد، اما برای عده ایی این قانون را رعایت نکرد.

دادستان پاوه افزود: ترک فعل و توجیهات مختلف مسئولان برای اعمال نکردن قانون در ساخت و ساز‌های غیر مجاز به هیج وجه پذیرفتنی نیست و براساس قوانین و مقررات شعبه دادیاری در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه برای مدیرانی که ترک فعل می‌نمایند، اختصاص یافته است.

صحرایی با تاکید بر اینکه شهرداران در کوتاه‌ترین زمان کمیسیون‌های بدوی و تجدید نظر ماده ۱۰۰ را فعال نمایند، گفت: شهرداران و دهیاران موظف هستند بلافاصله بعد از صدور آراء کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ نسخه‌ای از این آراء را به سایر دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات تحویل دهند تا مسوولان این ادارات از ارائه خدمات به این واحد‌های متخلف اجتناب نمایند.

معماری و طبیعت زیبای پاوه یکی از پتانسیل های گردشگری

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: یکی از پتانسیل‌های گردشگری در شهر پاوه و شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان، معماری و طبیعت زیبای آن است که متخلفان با ساخت و ساز در حال از بین بردن آن هستند.

جلیل بالایی افزود: ساخت و ساز‌های غیر قانونی و غیر مجاز در شهر و شهرستان پاوه نماد بی قانونی شده است.

او ادامه داد: در همه کشور قاعده ساخت و ساز‌ها براساس طرح‌های مصوب شهری ابتدا جانمایی و بعد وارد عملیات ساخت می‌شود، اما در شهرستان پاوه این قاعده معکوس شده است ابتدا راه می‌اندازند بعد وارد جانمایی قانونی می‌شوند، چون متخلفان به این نتیجه رسیده اند که دستگاه‌ها بعد از ساخت و ساز غیر مجاز مجبور هستند خدمات قانونی ارائه کنند.

سرپرست فرمانداری پاوه ادامه داد: در داخل محدوده شهر‌ها و روستا‌ها تخلفات به هیج وجه قابل توجیه نیست چرا که شهر‌ها و روستا‌ها دارای طرح‌های مصوب جامع، تفصیلی و هادی هستند.

بالایی افزود: شهرداری‌ها و راهداری باید قاطعانه در زمان پی کنی و در نهایت در زمان فونداسیون مانع ساخت و ساز‌ها شوند تا قواعد بر ریل قانونی پیش روند و جلو ساخت و ساز‌های غیرمجاز سد شود.

او با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند یا قوانین را برای همه رعایت کنیم یا برای همه نقض کنیم، گفت: عده‌ای در شهرستان پاوه برای منفعت خود در ساخت و ساز گردن کشی می‌کنند بنابراین باید همه مسولان مراقب باشند و با این افراد مقابله کنند.

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: متخلفان در پاوه آسوده خاطر هستند چرا که راه برای ساخت و ساز غیر مجاز هموار است و در آینده از دستگاه‌های خدمات رسان خدمات می‌گیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.