رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی در ۲۴ ساعت گذشته به آسمان این شهرستان مرزی، سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۹ متر بر ثانیه معادل ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیرپرویز نجفی رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۲.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۶۸ درصد است.

او گفت : طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، موج ناپایدار تا اوایل هفته جاری بر جو منطقه حاکم است و در برخی ساعات باعث غبار آلود شدن مناطق مرزی خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل استقرار شرایط ناپایدار بر جو منطقه سه و هشت دهم میلی متر باران در این منطقه باریده است.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۳۶ روز درگیر گرد و خاک بود که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار و از ابتدای آبان تاکنون نیز ۲ روز بوده است.

مبلغ ٨۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری‌های پاوه اختصاص یافت

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: از محل اعتبارات بند ز تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰، مبلغ ٨۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری‌های این شهرستان اختصاص یافت.

جلیل بالایی افزود: این اعتبار برای آسفالت معابر و بر اساس شاخص و آیین نامه اجرایی به پنج شهرداری این شهرستان تخصیص یافته است.

او بابیان اینکه ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار به شهرداری پاوه به عنوان مرکز شهرستان اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: ۹ میلیارد ریال به شهرداری بانه‌وره و برای شهرداری‌های نوسود، نودشه و باینگان هر یک هفت میلیارد ریال تخصیص یافته است.

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: شهرداران بر اساس سهمیه ابلاغی در جذب این اعتبار پیگیری و اقدام لازم را انجام دهند.

انجام عملیات اجرایی خط فیبرنوری به مرز سومار

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: عملیات اجرایی خط فیبرنوری به مرز سومار با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شرکت مخابرات سرانجام عملیاتی شد.

حشمت رضایی افزود: این جلسه در راستای مصوبات کار ویژه مرز استان و همچنین کارگروه صادرات غیر نفتی تشکیل شده است.

او افزود: طرح جامع مرز سومار در کار ویژه مرز استان و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان تصویب و به مرکز جهت تایید نهایی ارسال شده است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: در جهت رفع موانع و تسریع در روند صادرات تصمیمات لازم در این نشست اتخاذ شد تا شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصادی در مرز سومار باشیم.

رضایی گفت:احداث سایت اولیه پایانه مرزی جهت ایجاد گیت مسافری گذرنامه و استقرار مراکز مرتبط آن درحال تکمیل است و امیدواریم با رفع موانع موجود و سرعت بخشیدن به تکمیل زیر ساخت‌ها هرچه زودتر شاهد مقدمات تردد مسافر و واردات کالا از مرز رسمی سومار باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.