مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ارائه بسته‌ حمایتی دولت شامل کمک بلاعوض و تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان از امروز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ۴۲ میلیارد و ۳۰۰‌ میلیون ریال کمک بلاعوض و همچنین تسهیلات مختلف در قالب خط اعتباری به اقشار فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه استان تعلق می گیرد.

اسماعیلی گفت: با تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه موافقت کرده و از امروز ارائه این تسهیلات حمایتی آغاز شده است.

وی، ارائه این بسته های حمایتی را در ۲ بخش بلاعوض و تسهیلات عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش اول در سه مرحله شامل پرداخت و واریز یک میلیون تومان به مناسبت شب یلدا، مرحله دوم یک و نیم میلیون تومان به عنوان عیدی و مرحله سوم هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در اردیبهشت ماه سال آتی انجام خواهد شد.

اسماعیلی افزود: این بسته های حمایتی و تسهیلات به افرادی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند و هنرکارت دارند پرداخت می شود که مرحله اول به مناسبت شب یلدا در هنرکارت اعضای صندوق هنر شارژ شد.

وی ادامه داد: در بخش تسهیلات تقدیمی به هنرمندان که از اول دی ماه آغاز می شود در قالب طرح‌های مختلف «یادمان»، «شمیم» و «جوانه» تسهیلاتی را در کمترین زمان تقدیم هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جزئیات طرح یادمان، ادامه داد: در این طرح تسهیلات ضروری و معیشتی مدنظر قرار گرفته که چنانچه به هر دلیلی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دچار گرفتاری یا مشکلات خاصی ‌شوند مبلغی به میزان هشت تا ۱۵ میلیون تومان تقدیم آنها خواهد شد.

این مسئول در ادامه از طرح «شمیم» به عنوان سومین طرح از طرح های تقدیمی و حمایتی که در قالب طرح ازدواج تعریف شده نام بُرد و تصریح کرد: هر هنرمندی که از اول مهرماه سال جاری تا پایان ۱۴۰۱ ازدواج کند، مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به اضافه کمک هزینه پنج میلیون تومانی بلاعوض تقدیم خواهد شد.

وی در خصوص طرح جوانه، اظهار داشت: هر هنرمندی که عضو صندوق هنر باشد و از اول مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ صاحب فرزندی شود؛ تحت عنوان طرح «جوانه» مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات با درصد بسیار کم همراه با مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد:‌ مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر و دولت مردمی مصمم است تا تمام توان و تلاش خود را در جهت حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به کار ببندد و در این راه از هیچ تلاش و کوششی برای کمک و حمایت از این قشر فرهیخته دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار