به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،جواد غلامپور،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: در نیمه نخست امسال، یک هزار و ۴۶۹ فقره شکایت کاربران و مشتریان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات استان در سامانه ۱۹۵ ثبت و در کمتر از ۲.۵ روز کاری نیز رسیدگی شده است.
او افزود: از این تعداد شکایت، بیش از ۹۹ درصد معادل هزار و ۴۶۲ مورد رسیدگی شده و تعداد هفت شکایت نیز در حال رسیدگی است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ادامه داد: عمده شکایتها در استان در حوزه اینترنت و تلفن همراه است و بیشترین فراوانی ثبت شده نیز مربوط به کیفیت اینترنت، خدمات مالکیت خطوط تلفن همراه و قطعی ارتباط تلفن ثابت مخابرات است که رسیدگی به آنها توسط کارورها، شرکتهای خدماتی ارتباطی و مخابرات منطقه قم صورت گرفته است.
غلامپور میانگین زمان رسیدگی اپراتورها به شکایتهای ثبت شده در سامانه فوق را مدت ۲.۳۹ روز کاری اعلام کرد و با توجه به شرایط بیماری کرونا و امکان نداشتن مراجعه حضوری و نیز تسریع در زمان رسیدگی به شکایتهای مشترکان، از کاربران خواست در صورت رضایت نداشتن از خدمات دریافتی خود با مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و مکاتبه با صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایتهای خود را از خدمات مختلف در حوزه فاوا استان ثبت و پیگیری کنند.
بر اساس این گزارش، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایتهای ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راهاندازی شده است و مشترکان بعد از ورود به این سامانه باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند.
همچنین در مرحله بعد، اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و سپس وارد منوی اطلاعات تماس شوند و در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند که پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال میشود و کاربران میتوانند با مراجعه به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.
انتهای پیام/ش