معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر، بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از طرح توسعه مراکز رشد واحد‌های فناور که در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر مستقر هستند، بازدید کرد.

او در این بازدید با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و شرکت‌های خلاق مستقر در این پارک علم و فناوری گفت‌وگو کرد.

بنا به اعلام پایگاه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، پارک علم و فناوری خلیج فارس سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شده و اکنون ۶ مرکز رشد در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، کنگان، گناوه و بوشهر محلی برای استقرار واحد‌های فناور است.

در زمان حاضر بیش از ۱۶۰ هسته فناور و خلاق در مراکز رشد اقماری پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر استقرار دارند و محصولات و خدمات فناورانه خود را در حوزه‌های زیست‌فناوری، غذا، دارو، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، دریایی و مهندسی توسعه می‌دهند.

همچنین ارائه خدمات خلاق در حوزه‌های اینترنت اشیا، اقتصاد دیجیتال، نرم‌افزار‌ها و بازی‌های موبایلی از دستاورد‌های شرکت‌های خلاق مستقر در این پارک علم و فناوری به شمار می‌رود.

این شرکت‌ها اکنون در فضایی به مساحت ۵هزار متر مربع استقرار دارند. بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۳ پارک علم و فناوری استان بوشهر باید به ۲۰ هکتار برسد که تا کنون ۱۰ هزار متر مربع آن قطعی شده است.

 پارک علم و فناوری خلیج فارس، با هدف تامین نیاز‌های صنایع نفت، گاز پتروشیمی و پالایشگاه ایجاد شده است و ۳۰ درصد از شرکت‌های زیرمجموعه این پارک، با توجه به نیاز صنایع استان، در این حوزه فعال هستند.

همچنین در مرکز رشد دانشگاهی در دانشگاه خلیج فارس ۱۵ شرکت مستقر شده‌اند.

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز برای حضور در مراسم رونمایی از دستاوردهای دانش بنیان نیروی دریایی ارتش و بازدید از فعالیت‌های پارک علم و فناوری خلیج فارس به بوشهر سفر کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.