معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:هر جا در حوزه دفاع برنده شدیم به علت نوآوری خاص خودمان بوده و اکنون هم حوزه دفاع نیازمند نوآوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که برای رونمایی از دستاوردهای دانش بنیان نیروی دریایی ارتش و بازدید از چند طرح علمی و فناوری به بوشهر سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: توسعه پیش از هر چیز مفهومی فرهنگی است هر وقت فرهنگ درست شود، توسعه رخ می‌دهد.

او افزود: این فرهنگ جدید در سال های اخیر در نیروی دریایی ارتش رخ داده است و درها به روی جوانان خلاقی و شرکت‌های دانش بنیانی که بیرون از دژبانی هاهستند، باز شده است. در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان منبع عظیم نیروی انسانی وجود دارد که باید از آنان بهره برد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: نیروی دریایی به این نتیجه رسیده است که کار را به شرکت‌های دانش بنیان و جوانان بسپارد تا آنان پژوهش کنند و مجری ساخت باشند و خودش را پدر کار بداند.

ستاری افزود: اگر به جوانان میدان بدهیم و تضمین فروش بدهیم بسیاری ازاین شرکت‌ها خودشان سرمایه‌گذارهم پیدا می‌کنند.

او گفت: چند وقتی است بر روی ساخت موتورهای برقی و دیزل و موتور بنزینی تمرکز کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بخش عمده ای از فعالیت در ساخت موتورها در رانش دریایی اتفاق می‌افتد و وابستگی‌های شدیدی در این حوزه داریم و فکر می کنم که یکی از کلیدهای مشکل ما در حوزه دفاع دریا بحث موتور است که خودمان باید آن را بسازیم.

ستاری گفت: موتور دیزلی که امروز در بوشهر رونمایی شد کار یکی از شرکت‌های دانش بنیان است که متوسط سن اعضایش بیش از 35 یا 34 سال نیست. ما از این جوانان حمایت می کنیم.

او افزود: مهمتر از همه نیروی دریایی ارتش منطقه نوآوری دریایی دربوشهر در اختیار جوانان خلاق قرار داده است که این باعث می شود نوآوری وارد حوزه دفاع شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هر جا در حوزه دفاع برنده شدیم به علت نوآوری خاص خودمان بوده است.

ستاری افزود: آمادگی داریم که در خدمت دانش بنیان‌ها باشیم که می‌خواهند وارد میدان در حوزه دفاع شوند. ما با نیروی دریایی سپاه هم کار کردیم.

او معتقد است که نوآوری کار بخش خصوصی است و کارمند دولت نوآوری نمی‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.