مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از سرشماری یک هزار و ۳۲۴ راس انواع وحوش در ۹ منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هر ساله در نیمه دوم سال و مصادف با فصل جفت‌گیری وحوش نسبت به سرشماری وحوش شامل پستانداران بزرگ جثه و عمدتا علفخوار انجام می شود و یک هزار و ۳۲۴ راس انواع وحوش شامل (کل و بز، قوچ و میش و آهو) در ۹ منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع شمارش شد.

او افزود: زمان سرشماری برای هر منطقه متفاوت است و معمولا در یک تا دو روز انجام می‌شود. در این برنامه از ظرفیت کارشناسان اداره‌کل، ادارات تابعه، محیط‌بانان منطقه و همیاران محیط زیست و محیط‌بانان شهرستان‌های همجوار استفاده می‌شود.

اشرفی بیان داشت: سرشماری در پنج منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار ممنوع انجام شده است و مناطق سرشماری شده شامل مناطق حفاظت شده چهل پا، دیمه، میشداغ، کرایی، شیمبار (گزیر) و مناطق شکار ممنوع بدیل، قلعه شاداب، هفت تنان و شوو و لندر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بیشترین آمار مربوط به منطقه حفاظت شده چهل پا با ۵۰۹ رأس کل و بز و پس از آن منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب با ۳۳۲ رأس کل و بز است.

 این مقام مسئول ادامه داد: امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها و کمبود علوفه، حیات وحش استان خوزستان با مشکلاتی روبه‌رو بودند که این اداره‌کل با تأمین و توزیع علوفه دستی و ایجاد آبشخور مصنوعی، تا حد ممکن با آثار خشکسالی بر حیات وحش مقابله کرده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار