همتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان ایلام انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد ۴۹۶ فقره بازرسی و ۴۷۶ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

او هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و افزود: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام از صدور مجوز و تمدید ۴۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در سال جاری خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۱۵ فقره پروانه صدور و ۲۵ فقره تمدید بوده است.

همتی با بیان اینکه در این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) ۲۰ فقره پروانه علامت استاندارد باطل و تعداد ۱۹ فقره نیز تعلیق شده است، عنوان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

او اضافه کرد: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحد‌ها و رعایت نکردن استاندارد‌های اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: واحد‌های تولیدی که پروانه آن‌ها تعلیق شده حداکثر سه ماه فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام و در غیر اینصورت پروانه آن‌ها ابطال می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.