علی الکساندر، یک فعال محافظه کار سیاسی و صاحب کمپین "دزدی را متوقف کنید" در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره با نزدیکان ترامپ در تماس بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ ای بی سی نیوز، علی الکساندر، یک فعال سیاسی محافظه کار در آمریکا می‌گوید وی با برخی بازرسان کنگره پیش از شورش معترضان و ورود آن‌ها به ساختمان اصلی کنگره و نیز چند نفر از قانونگذاران جمهوری خواه و حداقل یک نفر از حلقه نزدیکان ترامپ در ارتباط بوده است.

کمیته تحقیقات کنگره در دادخواستی جدید خواستار به دست آوردن سوابق تلفنی علی الکساندر از مراجع قانونی شده است. این فعالی سیاسی نیز ضمن اخطار به شرکت وریزون برای در اختیار قرار دادن اطلاعات تلفن همراه وی از جمله دفترچه تلفن،‌ آی پی دستگاه، آدرس‌های مخاطبان و تعداد تماس‌ها به کنگره گفت اعضای کنگره در حال دزدی اطلاعات شخصی وی هستند.

الکساندر در اعتراض به این اقدام کنگره گفته که این درخواست در ارتباط با تحقیقات نیست و با اهداف سیاسی پشت پرده در حال شکل گیری است.

این محافظه کار آمریکایی در تاریخ ۹ دسامبر در دادگاه شهادت داده بود که پیش از حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره وی چند گفتگوی تلفنی با پل گوسار، نماینده جمهوری خواه مجلس داشته و به مو بروکس، یک نماینده جمهوری خواه دیگر پیامک داده و شخصاً با وی گفتگو کرده است. وی همچنین پیشتر به ارتباط با اندی بیگز، یکی دیگر از چهره‌های جمهوری خواه مجلس اعتراف کرده بود.

هر سه نماینده جمهوری خواه متهم به دست داشتن در حادثه ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هستند. مو بروکس، شنبه شب متنی را از الکساندر منتشر می‌کند که نشان می‌دهد وی از پیش از حادثه حمله به کنگره مطلع بوده و ۶ ژانویه را "روزی بزرگ برای جمهوریت آمریکا" توصیف کرده است.

الکساندر پیشتر در یک فیلم در صفحات اجتماعی خود گفته بود با جمهوری خواهان برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ همکاری داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار