از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ دستگاه خودرو حمل و نقل درون شهری در گیلان جایگزین خودرو‌های فرسوده شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بهرام علیدوست، مدیر عامل اتحادیه تعاونی تاکسیرانی گیلان با بیان اینکه ۲۰ هزار راننده و کمک راننده با ۱۲ هزار خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی استان در حال فعالیت هستند، گفت: از این تعداد ۵ هزار خودرو فرسوده است که نیاز به جایگزینی و نوسازی دارند.

او با انتقاد از اختصاص نیافتن تسهیلات تجهیز و نوسازی به ناوگان حمل و نقل درون شهری گیلان افزود: حدود ۳ سال هیچگونه تسهیلاتی برای تعویض خودرو‌های فرسوده به رانندگان داده نشده و ۵۰۰ دستگاه خودروی پراید، پیکان و روآ هم که از ابتدای امسال تاکنون جای خود را با سمند عوض کرده و نوسازی شدند با هزینه‌های شخصی خود رانندگان بوده است.

بازرس اتحادیه تاکسیرانی و تاکسی بار کشور با اشاره به هزینه‌های سرسام آور نگهداری ماشین و مشکلات اقتصادی گفت: در دیداری که با اسدالله عباسی استاندار گیلان داشتیم، استاندار وعده داد در اولین فرصت در نشستی با رانندگان مشکلات پرداخت وام برای تعویض ماشین‌های فرسوده را رفع کند.

بهرام علیدوست افزود: برای افزایش ضریب ایمنی تردد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری گیلان نیازمند حمایت جدی دولت برای نوسازی دارد.

او تصریح کرد: با توجه به فعالیت شبانه روزی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، اما نیمی از رانندگان هنوز بیمه تامین اجتماعی ندارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.