امیر خوجه‌فرد گفت: محصولات سازمان صنایع هوایی مشتری‌های بسیاری دارد و در توسعه تجهیزات جنگ الکترونیک توفیقات خوبی داشتیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم افشین خواجه‌فرد در جمع خبرنگاران درباره غرفه تجهیزات صنایع هوایی کشور در نمایشگاه نهضت ساخت داخل و رونق تولید گفت: در حوزه صنعت هوایی سعی داریم آنچه می‌تواند در حوزه تجاری برای استان و زندگی روزمره مردم گشایش باشد را ارائه کنیم.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه برای این مهم صنعتگران استان نیز باید فعال باشند و غرفه برپا شده بسیاری از اهداف در حوزه اشتغال را پوشش می‌دهد افزود: صنعت هوایی ایران از سال ۵۷ تحریم بوده، اما امروز خوداتکا شدیم و می‌توانیم محصولات صنعت هوایی را در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ما توانستیم خودکفایی ایجاد کرده، محصولات را ارتقاء دهیم و اکنون به تولید انبوه رسیدیم گفت: در صنعت هوایی با وجود امید دشمنان به توقف ایران، اما ما صادرات نیز داشتیم؛ در حوزه خدمات اورهال هواپیماها، موتور و سامانه‌ها امروز مشتری‌های خوبی در کشور‌های منطقه و سایر کشور‌ها داریم.

امیر خواجه‌فرد با اشاره به اینکه در این حوزه در رقابت همسنگ با کشور‌های دیگر هستیم بیان کرد: امروز توانستیم نیروی هوایی را در رده‌های مختلف سرپا نگه داشته و تنوع را افزایش دهیم؛ حضور پهپاد‌ها تنوع خوبی را به ناوگان‌ها داده و در نمایشگاه نیز به دلیل محدودیت فضا ماکت این پهپاد‌ها را آوردیم لذا این محصولات در آینده به شکل پلکانی به ناوگان ما افزوده می‌شود.

وی درباره توسعه تجهیزات جنگ الکترونیک گفت: در این حوزه محصولات را روی هواپیما‌ها نصب کردیم از این رو در جنگ‌های ترکیبی توفیقات خوبی داشتیم و نیرو‌ها با محصولات و پهپاد‌ها دوردست‌ها را پوشش داده‌اند.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: بنا داریم محصولاتی که امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان به نمایش گذاشته شد را در حوزه‌های دیگر بهره‌گیری کنیم به عنوان مثال از پهپاد‌ها و بالگرد در کشاورزی و زمین‌شناسی استفاده کنیم بنابراین باید با توجه به نیاز ابن تجهیز را انجام دهیم.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح عواملی که با آن صنعت هوایی به این سطح از موفقیت دست یافته را برشمرد و افزود: ما از ابتدا روی توانمندی خود حساب کردیم و زیرساخت‌ها را طی ۴۰ سال آماده کردیم؛ امروز این صنعت از نیروی انسانی و جوانان نخبه بسیاری بهره‌مند است که به لحاظ تنوع نیاز‌ها نیروی انسانی نیز متنوع شده است.

امیر خواجه‌فر با بیان اینکه در همکاری با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان پیشگام هستیم و شبکه خوبی را در کشور داریم که روز به روز گسترش پیدا می‌کند افزود: این ارتباط در مرحله‌ای است که صنایع دیگر به ما مراجعه می‌کنند تا از الگوی ما استفاده کنند؛ ما تحقیقات را برای توسعه فناوری و صنعتی شدن به دانشگاه‌ها سپردیم و این فرایندی تکاملی بوده که امروز پاسخ داد.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه در حوزه صنعت دفاعی سطح خوبی داریم، اما راضی نیستیم و باید آن را گسترش دهیم و این کار به جهت دانش بنیان بودن ریشه‌دار است گفت: در حوزه صادرات تجربیات ما کم است، اما در مرحله خوبی قرار داشته و در عمده نمایشگاه‌ها حضور داریم به عنوان مثال در مسکو غرفه خوبی داشتیم.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: با فروکش کردن بیماری کرونا صادرات محصولات هوایی را در کشور‌های منطقه توسعه می‌دهیم چرا که توسعه صنعت دفاعی در منطقه، امنیت منطقه و کشور‌های دوست و همسایه ما را نیز به دنبال دارد؛ حفظ صنایع هوایی و توسعه آن هدف نهایی نیست و باید در نوک پیکان علم حرکت کنیم.

امیر خواجه‌فرد افزود: ما یک مسابقه علمی با تیم‌های دانشگاهی برگزار و در طرح تاکسی هوایی شهری ورود کردیم که استقبال دانشگاه‌ها خوب بود لذا این مسابقه را ادامه می‌دهیم و این نوید را می‌دهم که اکنون با فاصله کمی در حال رسیدن به ارتقای راهبرد‌های صنایع هوایی و هدف تعیین شده هستیم و علت آن شور دانشگاهیان و جوانان است.

وی درباره اقدامات وزارت دفاع در مقابله با کرونا ابراز داشت: در وزارت دفاع برای مقابله با کرونا شهید فخری‌زاده و بسیاری از اساتید فعالیت مستقیم داشتند و وزارت دفاع یک تدبیر کلی اندیشید تا آن‌جا که مهار کرونا اولویت ما شد و ما در روز‌های ابتدایی کرونا به چشم یک حمله بیولوژیکی به آن نگاه کردیم از این رو هیچ کدام از عملیات‌های ما متوقف نشد.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در ارزیابی جوانان نخبه گیلانی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد نخبگان در صنعت هوایی به‌ویژه در دانشگاه تهران از خطه نخبه‌پرور گیلان هستند تصریح کرد: ما باید فضا را برای حرکت و رشد این نخبگان ایجاد کنیم و استان گیلان از جمله استان‌های نخبه‌خیز است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.