رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان گفت: ۱۰ درصد گونه جنگلی آسیب دیده از آتش سوزی در مناطق مختلف ارسنجان مجدد جوانه زده و در حال زادآوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان بیان کرد:  در برنامه ای که با حضور کارشناسان فنی اداره و به منظور ارزیابی مناطق مختلف دچار بحران انجام شد درختان، درختچه ها و بوته های چندساله که  امسال دچار  آتش سوزی شده بودند در حال احیاء بوده و رویش جدیدی را آغاز کرده اند.

او تصریح کرد: امسال چهارشنبه های هر هفته به عنوان روز غنی سازی جنگل مناطق آسیب دیده در جنگل های شهرستان ارسنجان پیش بینی شده و این امر به مدت ۲ ماه ادامه دارد.

خسروانیان ادامه داد: در برنامه غنی سازی جنگل های شهرستان ارسنجان از گونه های بومی و محلی سازگار با محیط شامل بذور بنه،کیکم، بادام کوهی، تنگرس و ارژن استفاده می شود.

۱۰ درصد گونه های جنگلی آسیب دیده از آتش سوزی ارسنجان جوانه زد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از جوامع محلی، سازمان های مردام نهاد(NGO)، خانواده های معظم شهدا، دوستداران طبیعت،ادارات ،نهادهای دولتی و مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در برنامه های در دست اجرای این اداره مشارکت کنند و مرتعداران و دامداران هم نسبت به اجرای امورات قرق و حفاظت اهتمام کامل داشته باشند تا این امانت الهی به نسل های آینده سپرده شود.

۱۰ درصد گونه های جنگلی آسیب دیده از آتش سوزی ارسنجان جوانه زد

شهرستان ارسنجان که ۷۹ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.