رسولیان گفت:براساس آخرین ابلاغیه رسمی پلیس امنیت، خرید، فروش و حمل سلاح‌های بادی pcp با قدرت بالاتر از ۴۰ ژول ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر رسولیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان از کشف و ضبط یک قبضه سلاح pcp غیرمجاز قبل از هر گونه آسیب به حیات وحش خبر داد.

او در تشریح این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق شدند فردی را که به قصد شکار غیرمجاز راهی طبیعت شده بود، قبل از هر گونه اقدام غیرقانونی شناسایی و یک قبضه سلاح pcp غیرمجاز را کشف و ضبط کنند.

رسولیان بیان داشت: پرونده این متخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

 او با بیان اینکه طبق آخرین ابلاغیه رسمی پلیس امنیت، خرید، فروش و حمل سلاح‌های بادی pcp با قدرت بالاتر از ۴۰ ژول ممنوع اعلام شده و با متخلفان برخورد خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر شرط داشتن انرژی کمتر از ۴۰ ژول، سلاح بایستی به صورت قانونی و از مبادی گمرکی و تحت نظر وزارت دفاع وارد شده و سریال بدنه آن در سامانه epl ثبت شده باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان بیان داشت: قابل توجه اینکه چاپ هر نوع کارت مالکیت سلاح از سوی فروشگاه‌ها هیچ گونه اعتبار قانونی نداشته و صدور آن هرگز نشانه مجاز بودن حمل سلاح نیست؛ بنابراین به کلیه علاقه‌مندان به ورزش تیراندازی توصیه می‌شود تا از خرید سلاح‌های فاقد شرایط یاد شده خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار