رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیجار از آغاز عملیات مرمت و بازسازی اروسی‌های تیمچه امیر تومان این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد ابراهیم الیاسوند رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیجار اظهار داشت: بخشی از اروسی‌های تیمچه امیر تومان بیجار بر اثر گذشت زمان تخریب شده بود.

الیاسوند گفت: سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی این پروژه تخصیص داده شد که پس از طی مراحل قانونی، کار اجرایی آن آغاز و هم اکنون در حال اجرا است.

او افزود: این اثر تاریخی بعد از گذشت ۲۰ سال نیاز به مرمت و بازسازی داشت که خوشبختانه بخشی از این امر محقق و بخش دیگر آن نیز از اعتبارات سال۱۴۰۰ مصوب شده که به محض تخصیص اعتبار، مرمت خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیجار با اشاره به سابقه تاریخی این بنا یادآور شد: تیمچه امیر تومان یکی از بنا‌های تاریخی شهرستان بیجار در استان کردستان، مربوط به دوران صفویان در زمان قاجار، مرمت و بازسازی شده است.

الیاسوند ادامه داد: این تیمچه در ضلع غربی بازار سنتی و تاریخی بیجار به صورت هشت و نیم هشت در یک طبقه با مصالح خشک، سنگ و تزیینات آجرکاری بصورت خفته و راسته ساخته شده و ۶۵۰ مترمربع عرصه و ساختمان هشت ضلعی منظم با آجر‌های قرینه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار