استاندار کرمانشاه هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان تا زمان تعیین شده (۲۹ آذر) را ممنوع اعلام کرد و گفت : با متخلفان و گران‌فروشان برخورد جدی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : برخی نانوایی‌ها طی یکی دو روز اخیر به صورت خودسر و غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت نان کرده اند که قطعا با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

او خواستار برکناری رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه به دلیل تخطی از قانون و نبود نظارت بر کار خبازی‌ها شد و گفت : هیچ نانوایی حق افزایش قیمت‌ها را تا تاریخ اعلام شده (دوشنبه - ۲۹ آذر) را ندارد.

بازوند افزود: قیمت‌های جدید نیز بر اساس کار کارشناسی و برگزاری نشست‌های فراوان تعیین و ابلاغ شده است و هرگونه گران‌فروشی با برخورد جدی و جریمه‌های سنگین برای خبازی‌های متخلف همراه خواهد بود.

استاندار کرمانشاه بر افزایش نظارت‌های دستگاه‌ها از بازار تاکید کرد و افزود: نه تنها در حوزه نان، بلکه با هر واحد صنفی که اقدام به گران‌فروشی کند برخورد‌های قانونی صورت می‌گیرد.

او با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، گفت: مشکلی از بابت تامین کالا‌های مورد نیاز مردم نداریم که این امر باید با ثبات قیمت و عرصه آن با نرخ مصوب همراه باشد تا آرامش خاطر مردم از بین نرود.

بازوند استفاده ادارات و دستگاه‌های دولتی را از محصولات تنظیم بازاری ممنوع اعلام کرد و گفت: این درست نیست که ادارات محصولات و کالا‌ها را به تعداد فراوان برای کارکنان خود خریداری و دست عموم مردم از آن کوتاه بماند.

استاندار کرمانشاه برپایی نمایشگاه‌های مختلف را در سطح استان به شرط رعایت دستورالعمل‌ها و دستوالعمل های بهداشتی بلامانع عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه‌ها نیز باید بر قیمت‌ها نظارت کامل صورت بگیرد.

او به آغاز فعالیت گروه تعاونی پیشگامان که به صورت آنلاین و در زمینه تامین کالا‌های اساسی فعالیت می‌کند اشاره کرد و افزود: تا هفته آینده بررسی‌های لازم در خصوص نحوه فعالیت این تعاونی انجام و در صورت اصلاح برخی معایب به صورت گسترده فعالیت خود را فعلا در شهر کرمانشاه آغاز می‌کند.

بازوند گفت: این فروشگاه آنلاین در صورت آغاز به کار، به عرضه برنج و تخم مرغ با قیمت مصوب دولتی خواهد پرداخت که شهروندان پس از گذشت ۲۴ ساعت از ثبت سفارش کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل می‌گیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.