معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته بیماران خاص وظیفه دارد مسائل و مشکلات بیماران خاص و خانواده‌های آن‌ها را پیگیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه کمیته بیماران خاص با اشاره به حذف کامل نسخ کاغذی و جایگزین شدن آن با نسخه‌های الکترونیکی، اظهار داشت: از ابتدای دی‌ماه انجام نسخ کاغذی به‌طور کامل حذف خواهد شد و سازمان‌های بیمه‌گر نیز هزینه‌ای بابت نسخه‌های کاغذی پرداخت نمی‌کنند.

او با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات بیماران خاص باید از طریق مراجع ذیربط پیگیری شود، افزود: کمیته بیماران خاص وظیفه دارد مسائل و مشکلات بیماران خاص و خانواده‌های آن‌ها را پیگیری کند، همچنین می‌توان امکانات و تجهیزات درمانی مورد نیاز برای این بیماران را از طریق خیران و کمک‌های مردمی تهیه کرد.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری بیمار به‌جز تحمل درد و رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد، بنابراین باید تمامی دستگاه‌های متولی به سهم خود برای کاهش مسائل و مشکلات بیماران خاص در استان گام بردارند و روند درمان این بیماران نیز تسهیل شود.

او با اشاره به اهمیت پیشگیری در کاهش بیماری، ادامه داد: اگر بتوانیم با آموزش در راستای افزایش سلامت آحاد جامعه گام برداریم، قطعا هزینه‌های سیستم بهداشت و درمان نیز کاهش پیدا می‌کند، بنابراین اعضای کمیته بیماران خاص پیشنهادات و راهکار‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

مردانی یادآور شد: اکثر بیماران خاص از اقشار آسیب‌پذیر در جامعه هستند که باید در همه زمینه‌ها برای کاهش مشکلات درمانی این قشر از سوی مسئولان تلاش صورت بگیرد، همچنین توانمندسازی بیماران مبتلا به ام اس، تالاسمی، هموفیلی، بیماران کلیوی و ... در دستور کار قرار دارد.

او عنوان کرد: تقاضا می‌شود کمیته‌امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، هلال‌احمر و سایر نهاد‌های حمایتی در راستای حمایت و رفع مشکلات بیماران خاص از ظرفیت خود استفاده کنند، تشکیل بانک اطلاعاتی بیماران خاص ضروری محسوب می‌شود و این سامانه توسط دانشگاه علوم پزشکی مدیریت شود.

مردانی در پایان در خصوص سقف تعهد بیمه‌های تکمیلی، تصریح کرد: باتوجه به بالا رفتن قیمت‌های خدمات بهداشتی و درمانی باید بیمه‌های تکمیلی در استان شناسایی شوند و برای افزایش سقف تعهدات بیمه بیماران را یاری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار