رئیس اداره آموزش‌وپرورش نجف‌آباد گفت: ۸۰ مدرسه از مدارس شهرستان نجف آباد یا تخریبی هستند و یا نیاز به مقاوم سازی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، موسوی‌زاده رئیس اداره آموزش و پرورش نجف‌آباد گفت: علیرغم اینکه خیران نجف‌آبادی از بنام‌ترین خیران هستند و اقدامات خوب آن‌ها در این شهرستان و فعالیت آنان در ساخت فضا‌های آموزشی و نوسازی و تجهیز مدارس قابل توجه بوده است، اما متأسفانه باز هم در شهرستان با مشکل فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و با توجه به تعداد دانش آموزان و فضای آموزشی احتمال دارد در صورتی که روند به همین صورت پیش برود برخلاف خواسته‌مان به سوی دو نوبته شدن مدارس پیش برویم.

وی  گفت: در حال حاضر شهرستان نجف آباد پروژه‌های مختلفی برای افزایش فضای آموزشی دارد، اما به دلیل مواجهه با افزایش جمعیت دانش‌آموزی و تورم باز هم با کمبود‌هایی در زمینه مقدار و کیفیت فضای آموزشی مواجه هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش نجف آباد با اشاره به وجود ۲۷۰ باب کلاس تخریبی و ۴۳ مدرسه نیازمند به مقاوم سازی در این شهرستان، گفت: حدود ۸۰ مدرسه از مدارس شهرستان نیز یا تخریبی هستند و یا نیاز به مقاوم سازی دارند که امیدواریم حل شده و چالش مواجه شدن شهرستان با کمبود فضای فیزیکی مرتفع شود.

موسوی‌زاده  با اشاره به روبرو شدن آموزش و پرورش با کمبود نیرو و معلمان تازه نفس گفت: امسال در نجف آباد ۴۰۰ نیرو بازنشسته و در نتیجه کمبود معلم داشتیم در سراسر کشور نیز این با این مسئله مواجه هستیم لذا دولت با چالش تأمین نیروی معلم مواجه است و به همین علت ما نیز ناچاریم طبق قوانین خدمات بازنشستگی با به‌کارگیری معلمان بازنشسته مجدداً تا حدودی از بحران تأمین نیرو بکاهیم که این موضوع بر کیفیت آموزش تأثیرات منفی زیادی دارد.

وی با اشاره به افتخار آفرینی شهرستان نجف‌آباد در جشنواره شهید رجایی گفت: این جشنواره با بیش از ۴۰۰ شاخص سنجش جزو جشنواره‌های مهم است که خوشبختانه در بین ۴۱ اداره توانستیم رتبه اول را در آخرین ارزیابی کسب کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.