به دلیل شیوع ویروس کرونا، نحوه بازگشایی مدارس در جلسه ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش و اصحاب رسانه تشریح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان در  نشست خبری شورای پروژه مهر به سؤالات اصحاب رسانه در خصوص بازگشایی مدارس و شیوه آموزش در ایام همه‌گیری بیماری کرونا پاسخ داده می شود.

عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: برای بازگشایی مدارس تابع دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با‌کرونا هستیم.

او ادامه داد: مهرماه مدارس شهرها به صورت مجازی برگزار می شود اما در روستا‌های کم‌جمعیت سعی داریم به صورت حضوری آن هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس را آغاز کنیم.


او بیان کرد: در کلاس‌های کارگاهی که فضا‌های وسیعی دارند و از همه مهم‌تر به طور معمول ۱۵ نفره هستند می‌توانیم آموزش به صورت حضوری داشته باشیم.

 

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: در شرایط سخت و بحرانی بیماری‌‌کرونا خوشبختانه در اصفهان محتواهای آموزشی خوبی تهیه و توزیع شد که حتی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت.


اعتدادی افزود: ما برای معلمان پایه اول دبستان، برنامه آموزشی قرار دادیم زیرا این پایه به منزله اولین پایه تحصیلی بسیار مهم است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در همین خصوص لازم است بدانیم، امسال حدود ۹۲ هزار دانش‌آموز پایه اولی داریم و البته در تلاشیم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جانماند.


او با اشاره به طرح بازسازی مدارس بیان کرد: همیشه حضور خیران مدرسه‌ساز در این عرصه مؤثر بوده‌است لازم به ذکر است که در حال حاضر ۲۷درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند که امیدوارم مانند گذشته مردم یاری کنند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار