صبح امروز یادواره دو شهیدحاج حسن جزینی زاده و شهید محمدرضا ضیا الدینی در مهدیه لشکر ۴۱ ثارالله برگزارشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در یادواره شهیدان (ضیاالدینی و جزینی) لشکر مردم پایه ۴۱ ثارالله ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: ما در ایام شهادت حضرت فاطمه  باید به دنبال درس‌ها و وقایع تاریخی این اتفاقات باشیم و درس بگیریم چه اتفاقی افتاد که ۷۰ یا ۹۰ روز بعد از رحلت پیامبر اعظم با بهانه خلقت چنین برخورد می‌شود و چنین ناجوانمردانه بهانه خلقت ما به شهادت می‌رسد و اولین شهیده مسیر ولایت در مدافع ولایت حضرت زهرا است.

او افزود: ما باید در این ایام شهادت‌ها رو مرور کنیم، تفکر کنیم و چه کنیم که تاریخ تکرار نشود آیا دوباره خانه‌های حضرت را به آتش می‌کشند و آیا دوباره کربلا به وجود می‌آید قطعا اگر ما غفلت کنیم حتما چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد.

سردار معروفی تصریح کرد: امام عزیز ما حضرت خامنه‌ای بار‌ها می‌فرمایید مردم و مسئولین مواظب باشید دشمن محاسبات شما رو تغییر ندهد و کی محاسبات انسان تغییر می‌کند زمانی که انسان امام و دشمن خویش را نشناسد ما شکست خوردیم و اسلام به عقب افتاد و این یک مولفه بسیار مهمی است. مولفه امام شناسی خیلی مهم است و هر وقت امام را شناختیم با شکست روبرو نمی‌شویم و تاریخ دوباره تکرار نمی‌شود.

او گفت: هر کس ۵ ویژگی در وجودش باشد می‌تواند مجاهد حق باشد و شهید ما حاج قاسم و همه شهیدان ما این ۵ ویژگی در درونشان نهادینه شده بود.

سردار معروفی با بیان اینکه اگر در زندگی همه این شهیدان جستجو کنیم، می‌بینیم که این ۵ ویژگی در درون همه شهداست، افزود: اولین گذشت، گذشت از گناه، گذشت از دنیا، گذشت از عزیزان، گذشت از آبرو و گذشت از جان است و هر کس این ۵ ویژگی در وجودش باشد مجاهد در راه خداست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: حاج قاسم نگاه ما را به مرگ عوض کرد و حاج قاسم هیچ وابستگی به دنیا نداشت و تنها یک بیت الزهرا داشت که آن را هم وقف کرد و عدم وابستگی به دنیا ویژگی در راه خداست.

سردار معروفی گفت: انسان برای خدا از عزیزانش بگذرد برای بقای دین خدا و اهل بیت شوخی بردار نیست.

او افزود: آنجا که باید از همه کس دفاع کنیم نباید محافظه کار باشیم باید با منطق عاشورایی و با منطق امانی و اهل بیتی باید دفاع کنیم و آن‌ها جانشان را برای دفاع دادند و ما باید دفاع جانانه از خون آنهاو دین خدا بکنیم و نگوییم ما کی هستیم و ما در کشورمان برای هر مسئولی که پشت میز نشسته است ۷۲ شهید داده ایم چطور از آن‌ها مطالبه نکنیم باید دفاع کرد و حاج قاسم کجا از دینش گذشت و همیشه و همواره از جوانان و همه دفاع کرد.

سردار معروفی تصریح کرد: حاج قاسم همیشه به دو موضوع اشاره می‌کرد که ولایت رهبری و نظام اسلامی خط قرمز ما است.

سردار معروفی گفت:همه ما باید بمیریم اما چه رفتنی و رفتن حاج قاسمی و ضیاالدینی و جزینی و این رفتن‌ها ماندگار است و این حقیقت دین را درک کردن است.

او افزود: ما در محضر شهیدان یک رسالت و یک وظیفه داریم و از شهیدانمان تجلیل کنیم و اما رسالت مافراتر از این است و رسالت ما ترویج و گفتمان در جامعه و مصونیت از جامعه ماست. ما زمانی موفقیم که یادواره را به رهواره تبدیل کنیم و راه آن‌ها را برای مصونیت از جامعه ساری و جاری کنیم  و این رسالت است.

سردار معروفی گفت: دشمن امروز  ما را مورد هجمه قرار داده است و کشوری که جهاد و مقاومتش  مورد تهاجم قرار بگیرد این کشور خودبه خود تسخیر است و نیازبه جنگ ندارد رمز پیروزی این مثلث خود ما بوده ایم.

او گفت: آمریکایی ها چند سال پیش با صراحت اعلام کردند که ما در مقابله با دین اسلام از ۱۰۰کیلومتر جنگ باید از ۹۵درصد جنگ روانی انجام بدهیم.

او گفت: اگر امروز گفتمان حاج قاسم را مطرح می‌کنیم حاج قاسم نماد است، حاج قاسم همه شهیدان است نه اینکه فقط حاج قاسم را هدف قرار دادیم همه شهدای ما نماد هستند عزت همه شهیدان در این مکتب خلاصه شده است؛ و ما مسیر را گم نکنیم و بتوانیم به آن رسالت برسیم و اصل آن بزرگی مردمان و بشریت است.

سردارمعروفی بیان داشت: ما در گام دوم انقلاب اسلامی با این مسیر و بستر سازی برسیم به تحویل دادن انقلاب براساس گام دوم دولت سازی و جامعه سازی و ظهور امام زمان و راه را مهیا کنیم؛ و این باربر دوش ما هستیم وما کاروان نیستیم ما پاسدار این انقلاب هستیم و مجاهدت و رسالت داریم و سنگ‌های جلوی پای مردم را برداریم و باید همه جا خود رافدایی کنیم و نباید بگوییم وظیفه ما نیست و مردم ما مشکل، شغل مسکن دارند.

او گفت: ما یگان نظامی نیستیم صرفا رسالت ما پاسداری از انقلاب است و در حوزه امنیت پایداری مردمی است و با استمداد گرفتن از شهدا از این مرزو بوم دفاع کنیم.

شهید محمدرضا ضیاالدینی دشتخاکی در درگیری با اشرار در منطقه مرزی ایران و پاکستان شهرستان سراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید بزرگوار محمدرضا ضیاالدینی از تکاوران گردان تکاور لشکر ۴۱ ثارالله بود که شامگاه چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ در پاسگاه ۱۶۳ در منطقه سراوان، برای کمک رسانی به برجک ۱۶۴ که مورد حمله اشرار قرار گرفته بود شتافت که طی یک درگیری شدید به شهادت رسید از این شهید بزرگوار یک فرزند به یادگار مانده است.

همچنین پاسدار حسن جزینی فرمانده عملیات گردان تکاور بسیج عشایر بم از لشکر ۴۱ ثارالله در ۲۸ آذر سال ۱۳۹۵ در مرز سراوان پس از درگیری با اشرار و فرار گروهک تروریستی بر اثر انفجار انتحاری اتومبیل به جا مانده از تروریستها، سروان پاسدار "حسن جزینی زاده" از اعضای گردان بیت المقدس لشکر ۴۱ثارالله به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

درپایان از خانواده این دوشهید بزرگوار تجلیل شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار