مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آماده‌سازی ۴۶ راهدارخانه برای خدمت‌رسانی به مردم در فصل سرما، گفت : اکنون ۳۶۰ گروه راهداری به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های استان و در راهدارخانه‌ها مستقر هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : همکاران پرتلاش ما که تعدادشان به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسد برای امدادرسانی به مردم از آبان ماه امسال اقدامات ویژه خود را در راه‌ها و جاده‌های استان آغاز کرده اند.

او گفت : در زمستان امسال ۳۶۰ دستگاه خودرو و انواع ماشین آلات سبک و سنگین بکارگیری شده است.

کرمی افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته آماده کردن ۴۰ هزار تن نمک و شن برای زمستان است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۶۶ نقطه حادثه خیز در استان، افزود: خوشبختانه طی یکسال اخیر بیش از ۵۰ درصد این نقاط رفع نقص شده است.

او نصب چهار هزار و ۱۰۰ عدد تابلو راهنما در سطح جاده ها، ایمن سازی ۹۰ دور برگردان و اصلاح ۹۰ درصد از روشنایی‌های جاده‌ای را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

کرمی ادامه داد: به منظور تسهیل در تردد‌های جاده‌ای و کاهش حوادث در هشت ماه سپری شده از سال ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های استان لکه گیری و روکش آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه با اشاره به صادرات ۱۰ میلیون تن کالا در راه‌های استان طی یک سال اخیر، گفت: تقریبا همین تعداد واردات نیز از پنج مرز رسمی استان کرمانشاه صورت گرفته است.

او در عین حال از فعالیت هفت مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین زیر نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد و افزود: این مراکز به صورت آنلاین وضعیت سالم بودن کامیون‌ها را رصد می‌کنند.

کرمی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته ایمن سازی تردد موتورسیکلت ها، تجهیزات کشاورزی، خودرو‌های سنگینو عابران پیاده با توزیع دستکش، زانو بند، کلاه ایمنی، نصب شبرنگ، احداث پل‌های عایرپیاده و ایمن سازی مدارس حاشیه راه هاست.

این مقام مسئول اشاره‌ای هم به برخی مشکلات راهداری استان داشت و گفت: کمبود نیرو و تجهیزات از یک سو و فرسوده بودن امکانات موجود از سوی دیگر باعث شده نتوانیم آن خدماتی که در شان مردم کرمانشاه و دیگر هموطنان است را گاهی اوقات به آن‌ها ارائه کنیم.

او افزود: به عنوان نمونه در استاندارد‌های تعریف شده، برای هر ۴۰ کیلومتر باید یک گروه راهداری در جاده‌ها مستقر باشد در حالی که این مقدار برای استان کرمانشاه هر ۱۶۰ کیلومتر یک گروه است.

کرمی ضمن اینکه از مردم و هموطنان خواست در روز‌های برفی و بارانی از سفر‌های غیرضروری اجتناب و حتما حین سفر از لاستیک مطمئنن استفاده کنند، گفت: شهروندان پیش از سفر از طریق تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.