نماینده اتحادیه اروپا پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد توانسته‌اند روابط خوبی با هیئت ایرانی برقرار کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین بعد از پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هیئت‌های مذاکره‌کننده توانسته‌اند روابط کاری خوبی را با هیئت ایرانی برقرار کنند و در دور هشتم (که بنا بر سخنان نمایندگان کشور‌های اروپایی و چین قرار است قبل از سال جدید میلادی و در تاریخ شش دی از سرگرفته شود) وظایف پیچیده‌تری داریم.

مورا در ادامه افزود: به زودی مذاکرات را از سر خواهیم گرفت و زمان زیادی نداریم بحث عمیق بود و درباره موضوعات حساسی مانند لغو تحریم‌ها و اطمینان از اجرای توافق گفت‌وگو کردیم. پیشنهادات تهران را در متونی که در حال کار روی آن هستیم گنجاندیم. نیاز فوری به موفقیت مذاکرات وین وجود دارد و ما تنها چند هفته برای رسیدن به توافق فرصت داریم.

نماینده اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد: با وجود اینکه نقاط مشترکی بر سر مفاد مذاکره وجود دارد، اما هنوز مذاکره‌کنندگان به توافقی نرسیده اند، اما ما متن آماده‌ای داریم که تمام جنبه‌های مختلف مذاکره را در بر می‌گیرد و منتظر تایید است. زمان تمرکز بر اولویت‌های مذاکره فرا رسیده است و زمان زیادی نداریم. امیدوارم به زودی آخرین دور مذاکرات را داشته باشیم.

مورا در پایان نیز شایعات دیدار هیئت ایرانی با آمریکایی را رد کرده و گفت: هیچ دیدار مستقیمی بین هیئت‌های آمریکایی و ایرانی صورت نگرفته و تصمیم این نشست با دولت ایران است. ما راه را برای زمینه های مشترک مذاکره در مورد گام های عملی که ایران و آمریکا باید بردارند، هموار کردیم.

ساعاتی پیش جلسه کمیسیون مشترک برجام آغاز شده و بعد از ساعتی مذاکره دور هفتم مذاکرات میان ایران و ۴+۱ به پایان رسید. نمایندگان روسیه و چین در این خصوص اعلام کردند که توافق شده مذاکرات دور هشتم قبل از شروع سال جدید میلادی شروع شود و تا آن زمان مذاکره‌کنندگان به کشور‌های خود بازمی‌گردند.

دور هفتم مذاکرات در تاریخ هشتم آذرماه مطابق با ۲۹ نوامبر در وین آغاز شده بود و بعد از نزدیک به ۲۰ روز به پایان رسید. در این میان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافق خوبی دست یافته است و از سوی دیگر «رافائل گروسی»  مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این توافق را تایید و اعلام کرد تهران اجازه داده است دوربین‌های جدیدی در نیروگاه «تسا» کرج گذاشته شود.

با وجود اینکه ایران با جدیت در حال مذاکره است، اما آمریکا که به صورت غیرمستقیم در حال تاثیرگذاری بر مذاکرات است در حین مذاکرات تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و فرد ایرانی اعمال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
یعنی چی ؟؟؟

چرا باید استقلال کشورمان را که با خون شهیدان عزیزمان بدست آوردیم.. ،
با این قلدر بازی ها از دست بدهیم.. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

استقلال هر کشوری ، از آن خود آن کشور ها است
( مثل اکسیژن هوا ، برای تنفس..)
و برای داشتن آن ( استقلال ) از کسی ، دستور یا اجازه ، نمی خواهند..!


* ایران و ایرانی مستقل ، قدرتمند ، دین مدار ، حق جو


در ضمن

دنیا باید دست به دست هم بدیم
تا آمریکا و این تروئیکای جیره خور ... ، تعامل صحیح با دنیا رو تمرین کنه ، تا این که یاد بگیره..!

* اگرنه این قلدری ها.. و پر رویی های... همیشگی ، دامن هرکشوری را ، خواهد گرفت...!!!!!!!



" دنیا ، تشنه صلح و آرامش و زایندگی "
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
غربی ها گام به گام دارن ایران اسلامی را مستعمره خودشون می کنند حالابنشین نگاه کنید که پس از قرارداد ننگین گلستان و ترکمانچای این قرارداد ننگین برجام ننگین هم به لیست قراردادهای ننگین در ایران اضافه خواهد شد و تاریخ قضاوت خواهد کرد. والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
وقتی میتونی تحریما رو حفظ کنی معلومه که باید راضی باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تیم ایران نیازمند مشاوره های مستمر وقوی کارگروههای حقوقی کارکشته است ونباید درهیچ مساله ای کوتاه بیاید.بعنوان مثال تیم ایران باید تاکید نماید که شرط اجرای برجام آنست که آمریکا درحین مذاکرات وبعدازمذاکرات حق ایجاد هیچگونه تحریمهای جدید را ندارد ضمن آنکه تحریمهای قبلی هم بایدساقط شود وتاکید به این دلیل است که وضع تحریم جدید درحین مذاکرات وتفاهمات یک تخلف آشکار وتعرض خشن به اصل تفاهمات و اثبات عدم صداقت طرفهای آمریکایی است واگر قرارنیست تفاهم صورت گیرد پس لزومی به مذاکرات وجود ندارد لذا ایران دراین زمینه که نقشه ومشاوره ای ازسوی صهیونیستها برعدم قطع فشارهاست نباید منفعل وبا مسامحه رفتارنماید.ایران وقتی بر رفع تمام تحریمها اصرارورزد
شاید به رفع تحریم ۷۰ درصدی برسد واگر بخواهد به کمترازاین قانع باشد رفع تحریمها درحد ۳۵ درصد خواهد بود.همچنین ایران باید مفادی را در مذاکرات بگنجاند که غیرمستقیم وحتی بطور محدود وتلویحی دست قدرتها راگیربیندازد تا درآینده ازاین مفادضمنی برای حفظ حق هسته ای خود برعلیه همه کشورهای هسته ای بکاربگیرد وباخت یکطرفه ندهد.امروز وزارت خارجه فرصت اندیشیدن کمی دارد وافرادپشتیبان خالی ازهردغدغه باید دریک فضای باز وراحت مذاکرات وین را ازتمام زوایا ودر تمام زمانهای گذشته وحال وآینده مورد ارزیابی شدید ودقیق قراردهند این قرارداد آینده ایران رابشدت تحت تاثیر قرارمیدهد و جایی که دشمن اصراردارد رانباید به هیچ عنوان پذیرفت زیرا پشت آن توطئه های عظیمی وجود دارد ونشانه توطئه آن است که دربرخی مفاد مذاکرات وین اروپایی ها متوسل به تهدید وزور میشوند درحالی که شرط مذاکرات تحمیل زورگویی نیست وتفاهم وتساوی منافع درکاراست واگردشمن در حنگ زورگوباشد ودر مذاکرات هم جنگ وزورگویی کند قطعاً بعداز تفاهمات هم زورگویی های او شدیدترمیشود بنابراین تیم مذاکره کننده ایران باید بداند که عقب نشینی از موضع برحق ایران شکست طولانی برای کشوراست وهیچ چیز تلویحی و موقتی وشوخی نیست و ایران نباید فقط درآرزوی تفاهم باشد بلکه باید برای یک تفاهم خوب شبانه روز بجنگد
و عرق بریزد ویادآوری آنکه نباید درمذاکرات چوب صداقت خودش رابخورد و با دشمنان خبیث رفتارلطیف وبسیارصادقانه داشته باشد.دشمن، دشمن است و رفاقت سرش نمیشود.
آخرین اخبار