نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای از برگزاری نشست غیر رسمی اعضای برجام بدون حضور ایران در وین خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‎المللی مستقر در وین و نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای روز پنجشنبه در پیامی توییتری از برگزاری نشست غیر رسمی اعضای برجام بدون حضور ایران در وین و گفت‌وگو درباره دیدگاه‌های طرفین برجام خبر داد.

میخائیل اولیانوف نوشت: «شرکت‌کنندگان در نشست برجام امروز (پنجشنبه) برای گفت‌وگو درباره برخی از موضوعات که دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های طرفین درباره آن‌ها لزوماً با هم مطابقت ندارند، در نشستی غیررسمی بدون حضور ایران شرکت کردند. تبادل نظر مفیدی بود.»

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پیام دیگری از برگزاری نشست هیئت‌های روسیه، چین و ایران در وین خبر داد و نوشت: «هیئت‌های نمایندگی روسیه، چین و ایران روز پنجشنبه بار دیگر با یکدیگر دیدار کردند. ثابت شده است که این گفت‌وگوهای سه جانبه در چارچوب مذاکرات وین درباره برجام، بسیار مفید است.»


بیشتر بخوانید:


نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی پیش از این نیز پس از جلسه‌ای با مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و چین در وین از پیشرفت در گفت‌وگو‌ها خبر داد.

اولیانوف در اظهاراتی ضمن اعلام این‌که فرانسه به تیم مذاکره کننده ایران اسنادی را ارائه داده، گفت: «پیشرفت‌هایی داشته ایم و امیدواریم این روند در روز‌های آینده ادامه یابد.»

او در پاسخ به خبرنگاری درباره موانع اصلی رسیدن به توافق در مذاکرات وین گفت: «هنوز نمی‌توان درباره جزئیات این مذاکرات صحبت کرد. اما در چند روز آینده بیشتر در مورد مذاکرات و پیشرفت‌های آن صحبت خواهیم کرد.»

 دور جدید مذاکرات احیای برجام پس از وقفه‌ای چند ماهه در وین، پایتخت اتریش در حال انجام است و تیم مذاکره‌کننده ایران به ریاست «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان همچنان در وین به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
دریا
۱۴:۱۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اوضاع داره خوب پیش میره
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۹:۲۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام قرار نبود مذاکرات دیگر تداوم داشته باشد .مگر با لغو تمامی تحریمها . لذا سخن را کوتاه و همانند حداقل اسرائیل که کسی بر فعالیت های هسته ای او نظارت نمی کند . پیگیر فعالیت های هسته ای باشید و اجازه جاسوسی به آنها ندهید . تا دیر نشده استقلال کشور را اعلام کنید . ما مستعمره امریکا یا اروپا و اسرائیل نیستیم . ما ثابت کردیم در 8 سال دفاع مقدس در مقابل بیش از 45 کشور با جانمان دفاع کردیم . مهندس گودرزی
آخرین اخبار