چین با مقصر دانستن آمریکا در بحران هسته ای ایران، خواهان رفع سریعتر تحریم ها شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین با مقصر دانستن آمریکا در شروع بحران هسته ای ایران، از این کشور خواست هر چه سریعتر با رفع تحریم های غیر قانونی اعمال شده علیه ایران و نهادها و افرادی که به عنوان طرف های سوم هدف این تحریم ها قرار گرفته اند، امکان بازگشت به توافق را فراهم آورد.

جنگ شوآنگ (Geng Shuang) معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: آمریکا به صورت یکجانبه از توافق برجام درباره برنامه اتمی ایران خارج شد و به وارد آوردن فشار بر ایران ادامه داد. این کشور شروع کننده بحران هسته ای ایران به شمار می آید. آمریکا اینگونه اعلام کرده که دوران چند جانبه گرایی و دیپلماسی بازگشته است و از سرگیری گفتگوها محکی برای تعهدات جدید این کشور خواهد بود. این کشور باید تحریم های غیر قانونی بر ایران و طرف های سوم را بردارد و پس از آن، ایران نیز به نوبه خود به پایبندی کامل به تعهدات خود به برجام بازگردد.

وی تصریح کرد: در حالی که آمریکا صحبت از تمایل خود برای ازسرگیری گفتگوها به میان می آورد، تحریم هایی را به تازگی علیه ایران اعمال کرده است. این کار نقض قوانین بین المللی و معیارهای بنیادین مدیریت روابط بین الملل به شمار می آید و برای پیشبرد فرایند گفتگوها تاثیری نخواهد داشت و در عین حال، بی اعتنایی به درخواست های یک صدای جامعه جهانی به شمار می آید. چین به شدت نگران این مسئله است. امید داریم که آمریکا اقدامی قاطع برای به دست آوردن اعتماد جامعه جهانی انجام دهد, صداقت و انعطاف بیشتری نشان داده و برای رسیدن به اجماع با ایران در نزدیک ترین زمان ممکن تلاش های بیشتری بکند.

شوآنگ همچنین گفت: چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و یکی از شرکت کنندگان در برجام، متعهد به حفظ تاثیرگذاری برجام, تاثیرگذار بودن قطعنامه های شورای امنیت و انسجام رژیم بین المللی منع اشاعه هسته ای است. چین همچنان به صورتی فعال به مشارکت خود در چند جانبه گرایی واقعی و ایفای نقشی سازنده در بازگرداندن برجام به مسیر خود، رسیدن به راه حلی سیاسی و دیپلماتیک در مسئله هسته ای ایران و حفظ رژیم منع اشاعه هسته ای و نیز صلح و ثبات در خاورمیانه ادامه می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار