صاحب یکی از توکن های مشهور در جهان، دارایی خودش را در اثر یک اشتباه به قیمتی بسیار کمتر از ارزش واقعی خودش فروخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان؛ مالک یک توکن محبوب در مجموعه میمون‌های کسل که توکنی غیرمثلی و گران قیمت است، تمام دارایی خودش را به یک دهم ارزش واقعی خودش فروخت. خریدار این دارایی با خرید اتریوم، موفق شد دارایی ارزشمندی را صاحب شود. میمون‌های کسل، پروژه‌ای بر پایه NFT‌ها است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده، این پروژه از ۱۰ هزار آواتار میمون‌های کسل تشکیل شده که هریک از آن‌ها در قالب NFT فروخته می‌شوند.

مکس که با نام کاربری maxnaut شناخته می‌شود، قصد داشت آواتار میمون کسل خودش را با قیمت ۷۵ اتر یا حدود سیصد هزار دلار بفروشد، اما به اشتباه قیمت آن را در فهرست NFT-های قابل‌فروش، به یک‌صدم این قیمت و ۰٫۷۵ اتر نوشت و چیزی معادل ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان ضرر کرد.

لیست فروش

این آواتار بلافاصله پس از ثبت توسط فردی خریداری شد و این فرد برای اینکه سریع‌تر بتواند آواتار را بخرد، ۳۴ هزار دلار بیشتر پرداخت کرد و فرصت جبران اشتباه را به مکس نداد. آواتار فروخته شده دوباره با قیمتی معادل ۲۴۸ هزار دلار در فهرست NFT‌های قابل فروش قرار گرفت. البته به نظر می‌رسد رباتی که توسط صاحبش برای خرید فوری NFT‌هایی با مبالغی زیر قیمتی مشخص و به هدف سودآوری از موقعیت‌هایی مشابه، کدنویسی شده، این تراکنش را انجام داده است.

مجموعه میمون های کسل

مکس درباره این اشتباه غیرقابل جبران گفت: "احتمالا بی دقتی و تمرکز کم دلیل این اشتباه باشد. من هر روز تعداد زیادی NFT را برای فروش می‌گذارم، اما این بار دقت کافی نداشتم. بلافاصله پس از کلیک روی دکمه ثبت متوجه اشتباهم شدم، اما ربات خریدار سرعت عمل بیشتری نسبت به من داشت و حتی بیش از ۸ اتر (۳۴ هزار دلار) نیز برای تسریع در انجام تراکنش پرداخت کرد. قبل از اینکه من بتوانم روی دکمه لغو کلیک کنم، NFT از فهرست فروش حذف شد و به همین سادگی ۲۵۰ هزار دلار از دست دادم. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار