نماینده ولی فقیه: عزت، استقلال و سربلندی ایران اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب است و ملت ایران هیچ‌گاه از حقوق مسلم هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به دور جدید مذاکرات تیم مذاکره کننده ایران با قدرت‌های جهانی گفت: عزت، استقلال و سربلندی ایران اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب است که کشور‌های استکباری به تحریک رژیم صهیونیستی و عناصر منطقه‌ای ایران قصد دارند به بهانه‌های پوچ ایران را از حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای محروم و نیازمند کنند، اما ملت بزرگ ایران هیچ‌گاه از حقوق مسلم هسته‌ای و عزت و سربلندی خود کوتاه نخواهد آمد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در حال حاضر بسیاری از نیاز‌های دارویی ایران به همت دانشمندان و متخصصان ایرانی از طریق انرژی صلح آمیز هسته‌ای تامین می‌شود به همین علت کشور‌های غربی قصد دارند با محدود کردن یا متوقف کردن توسعه هسته‌ای صلح آمیز ایران کشور را به واردات محصولات دارویی هسته‌ای نیازمند کرده و اهداف استعماری خود را پیاده کنند، اما ملت بزرگ ایران با هوشیاری از داشته‌های خود دفاع می‌کند.

او ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دانشگاه و حوزه دو بال توانمند برای رسیدن کشور به توسعه، خدمت به مردم و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که ارتباط تنگاتنگ این نهاد‌های علمی و مذهبی مسیر توسعه و پیشرفت را هموارتر خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در بخش دیگری از خطبه‌ها به لزوم توجه به معیشت، بازار و افزایش توان اقتصادی مردم اشاره کرد و از دولت ومجلس خواست در تدوین وتصویب بودجه سال آینده به مسائل اقتصادی و معیشتی اقشار مختلف مردم توجه ویژه کنند.

آیت الله دری نجف آبادی توجه به افزایش کیفیت محصولات تولیدی در بخش کشاورزی همراه با نظارت جدی دستگاه‌های متولی را یادآور شد و گفت: ارزآوری از صادرات محصولات کشاورزی یکی از راه حل‌های توسعه اقتصادی کشور است که این مهم نیازمند توجه جدی به کیفیت تولید، بسته بندی و حمل و نقل دارد تا بتوان از منابع ارزشمند آب و خاک کشور با تولید محصولات با کیفیت برای مردم تولید ثروت کرد.

شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان، تامین دارو برای بیماران خاص، هفته پژوهش، آلودگی هوا و هفته راهداری و حمل و نقل از دیگر موضوعات مورد تاکید امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه بود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.