مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:هلال احمر استان زنجان بیش از ۱۲ هزار داوطلب دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر زنجان گفت:از بدو شیوع ویروس کرونا جوانان و داوطلبان هلال احمر همگام با دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها برای مهار  ویروس کرونا شبانه روز، بدون توقع و بی منت تلاش کرده اند.

او گفت: اعضای جوانان هلال احمر در طرح‌های آمران سلامت، تجهیز نقاهتگاهها، ناظران سلامت و طرح واکسیناسیون هموطنان از بدو شیوع کرونا تاکنون تلاش کرده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: دست امدادگرانی را می‌بوسم که با کمترین امکانات در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان برای آسیب دیدگان ناشی از حوادث جاده‌ای و طبیعی خدمات ارائه می‌دهند.

موسوی ادامه داد: این امدادگران به ما کمک می‌کنند تا تیم پاسخ به حوادث هلال احمر در نخستین ساعت به بهترین شکل ممکن در حوادث حاضر شده وخدمات ارائه دهند.

او  گفت: داوطلبانی از پزشکان متخصص و فوق تخصص و یادگار‌های هشت سال دفاع مقدس را در جمع خود داریم که هر کدام به نوعی در تحقق اهداف هلال احمر در تلاش بی منت هستند.

موسوی با بیان اینکه هلال احمر استان زنجان بیش از ۱۲ هزار داوطلب دارد افزود: طبق ماده ۲۲ و هفت اساسنامه جمعیت هلال احمر خدمت در این نهاد افتخاری است و همه این تعداد داوطلبان در حوزه‌های امدادگران، جوانان و خیرین بر ما منت گذاشته و به نوعی خدمتگزار در هلال احمر هستند که براساس همین همکاری‌ها برنامه‌ها را عملیاتی می‌کنیم.

او ادامه داد: هلال احمر استان زنجان در سال‌های گذشته در امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، مهار بیمای کرونا و در طرح‌های نذر آب استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی  خدمات خوبی را ارائه دادیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به اجرای طرح امداد و نجات زمستانی اشاره کرد و گفت: در این طرح حدود ۴۰۰ نفر به صورت شبانه روزی برای آسیب دیدگان از حوادث جاده‌ای خدمات می‌دهند که از این تعداد ۱۱۰ نفر از پرسنل هلال احمر و بقیه نیز از داوطلبان امدادگر و نجاتگری هستند که در کنار کم وکاستی‌ها بدون منت تلاش می‌کنند.

موسوی افزود: بر اساس ماده هفت اساسنامه هلال احمر همه داوطلبان از ارکان این مجموعه به شمار می‌روند و بیش از یک میلیارد داوطلب در دنیا به موسسات عام المنفعه و بشردوستانه کمک می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به شعار روز داوطلب، با هم توقف ناپذیریم اشاره کرد و گفت: هلال احمر به لحاظ منابع مالی و انسانی محدودیت‌هایی دارد که با کمک داوطلبان برنامه‌ها را محقق می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه هم در جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه این آیین به آیاتی از سوره نحل اشاره کرد و گفت: کار‌ها و خدماتی که بشر انجام می‌دهد باید توام با ایمان و اعتقاد به خداوند متعال باشد چرا که این مهم نتیجه مطلوبی را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه خداوند پاداش برخی از فعالیت‌ها و خدمات را چندین برابر می‌کند ادامه داد: پروردگار به انسان نعمت‌هایی داده است که باید این داشته‌ها را بازگو کنیم و فقرا را از خود دور نکنیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.