رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: ۲ اثر هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پس از داوری موفق به کسب نشان ملی یا مهر اصالت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ناصر صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: آذرماه سال جاری هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در رشته‌های "گلیم" و "رودری" در زیرشاخه پوشاک سنتی توانستند ۲ نشان ملی و مهر اصالت را از داوران این وزارتخانه اخذ کنند.

صدفی گفت: با احتساب این ۲ اثر مجموع آثاری که از این شهرستان موفق به دریافت نشان ملی یا مهر اصالت شده اند به ۱۰ مورد رسید که از این لحاظ مهاباد را بعد از ارومیه در رتبه دوم استان قرار داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد افزود: نشان ملی یا مُهر اصالت صنایع دستی سالیانه به آثاری اهدا می‌شود که با استفاده از مواد طبیعی و متأثر از آداب و رسوم و فرهنگ بومی تولید می‌شود.

صدفی اضافه کرد: هم اکنون ۳۵۰ هنرمند در صنایع دستی مختلف ر رشته‌های مختلف به صورت انفرادی و گروهی در این شهرستان در حال فعالیت است.

وی افزود: قبل از این نیز هنرمندانی در رشته‌های ساز‌های سنتی، پوشاک، کلاه و جوراب بافی در این شهرستان موفق به دریافت نشان ملی شده اند.

مهاباد یکی از قطب‌های مهم رشته‌های مختلف صنایع دستی در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.