در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه‌های وزیر علوم برای ارتقای رتبه علمی کشور در دنیا

زلفی گل درباره ارتقای رتبه علمی ایران در دنیا که هم اکنون ۱۵ است توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ارتقای رتبه علمی دنیا از ۱۵ به جایگاه برتر گفت: اولین کار در این زمینه این است که سالانه ۵ درصد از مجلات علمی و پژوهشی کشور که ۱۸۶۰ عدد است تحت نمایه‌های بین اللملی قرار بگیرد.

او افزود: وقتی مجلات علمی و پژوهشی ایران تحت نمایه‌های بین المللی قرار بگیرند خود به خود مقالاتی که در این مجلات چاپ می‌شوند درصدد تولیدات داخلی ایران قرار خواهند گرفت و منجر به ارتقای رتبه علمی کشور می‌شوند.

زلفی گل تصریح کرد: گام بعدی در جهت ارتقای رتبه علمی ایران در دنیا این است که در پذیرش دانشجویان بین المللی فعال‌تر شویم و آئین نامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است و سعی می‌کنیم که از طریق تقویت دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان خارجی بتوانیم کیفیت برون داد‌های علمی را بالا ببریم تا در عرصه میزان ارجاعات و تحقیقات و مقالات کیفی هم رتبه علمی ایران را ارتقا دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
فکری به حال حقوق هیات علمی پیام نور کنید .حقوق هیات علمی از اکثر کارمندانش کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ۱
۲۰:۳۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تا علم به تکنولوژی تبدیل نشه فقط هدر دادن وقت و منابع انسانی است . کشورهای پیشرفته دنبال جایگاه برتر در تولید علم نیستن ، بلکه سعی بر تبدیل دانش پایه بدست آمده به تکنولوژی دارند که باعث کسب درآمد شود . نمونه بارزش که همه می شناسیم شرکت اپل است که دانش تبدیل به تکنولوژی شده و بزرگترین سهام دنیا را این شرکت دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی،رئیس جمهور، میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و شورای پایگاه می‌کرد که هر چه دارند از امنیتی هست که این عزیزان فی سبیل الله براشون درست کردند،اینها نه کاری دارند،نه خانه ای،نه خودرویی،حداقل دولت دومیلیارد تومن وام بانکی بدون سود و بدون ضامن به این عزیزان بدند،چون هیشکی ضامن یک بیکار نمیشود.علم بهتر است یا ثروت،عدالت برای همه مردم ایران.نصیروندگرمی.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
برای اینکه به پیشرفت برسیم باید پایان نامه ها مساله ای هر چند کوچک از مسائل کشور را حل کنند ن اینکه بعد از نوشتن پایان نامه و صرف وقت بسیارف شاهد این باشیم که پایان نامه ها خاک می خورند
آخرین اخبار