بهزیستی معرفی برای درمان رایگان افراد معلول زیر ۱۸ سال

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امکانات درمانی برای افراد زیر ۱۸ سال دارای معلولیت جسمی، با معرفی بهزیستی به پزشک به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اگر کودکی در شهرستان‌های خراسان رضوی هست که مشکل اورتوپدی دارد بدون فوت وقت او را با نامه به ستاد معرفی کنید تا ترتیب اعزام او به تهران و درمان‌های جراحی برایش به صورت رایگان انجام شود.

وی گفت: هزینه‌ی اسکان، رفت و آمد و سایر هزینه‌ها در مدت اقامت کودک و همراهش با معرفی سازمان بهزیستی توسط خیرین و پزشکان فراهم و تأمین می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مددجویان بهزیستی جزو اقشاری هستند که پنجره‌های امیدشان کوچک است و وقتی یک روزنه‌ی امید برایشان باز می‌شود باید سعی کنیم هر طور شده این روزنه امید باز بماند و خدای ناکرده ما باعث نشویم این امید از دست برود.


بیشتر بخوانید


فیروزی گفت: از تمام زمینه‌های نیاز مددجویان از جمله اشتغال، مسکن، نیاز‌های فوری درمان، توانبخشی و وسایل توانپزشکی، یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل تهیه کنید تا در مقابل خیرین و نهاد‌های حاکمیتی که مایل به کمک به مددجویان هستند دستمان پر باشد.

او گفت: وقتی یک نهاد از ما می‌خواهد خانواده‌های دارای عضو معلول اولویت‌دار را به ما معرفی کنید تا در نوبت دریافت مسکن قرار دهیم ما نباید در راهرو‌های اداری دنبال اسم و رسم مددجویان باشیم بلکه بانک‌های آماده‌ی اطلاعاتی داشته باشیم که بلافاصله با فیلتر رکورد‌های مورد نیاز، اطلاعات آماده و دقیق را به نهاد متقاضی ارائه دهیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که متقاضی صدور مجوز یک مرکز، معطل مراحل اداری نشود و اگر تطویل پرونده، دلیل قانونی ندارد به هیچ‌عنوان نباید باعث سرگردانی او بشویم.

فیروزی گفت: ما قصد نداریم خیرین و متقاضیان خدمت به جامعه‌ی هدف‌مان را از خودمان ناامید و مأیوس کنیم بلکه نیت ما این است که  قانون رعایت شود، بنا بر این هر گونه خلل و تأخیر در فرایند صدور مجوز که منشأ قانونی نداشته باشد باید برداشته شود.

او گفت: اگر یک فرد یا گروهی از خیرین برای خدمت به مددجویان ما اعلام آمادگی می‌کنند و سرمایه لازم را هم دارند نباید برای صدور مجوز آنقدر در مسیر سرگردان شوند که از خدمت منصرف گردند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: نباید به خاطر دلایل غیر موجه، اسباب معطلی و سردرگمی یا ابهام متقاضیان را فراهم کنیم، چون وظیفه ما این است که با کمترین چالش و با بیشترین تعاملات و ملایمت‌ها، مجوز را صادر کنیم که متقاضیان خدمت به مددجویان، به دستگاه‌های دیگر مراجعه نکنند.

فیروزی گفت: البته نظارت ما از هنگامی که این مؤسسه مجوز را دریافت کرد طبق مقررات و دستور العمل‌ها جدی و مؤثر خواهد بود، چون پای منافع مددجویان در میان است.

انتهای پیام//ت. ز.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار