رئیس انجمن درمانگران اعتیاد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ هزار بیمار در مراکز درمان سرپایی اعتیاد مشهد متادون دریافت می‌کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بیتا میرزایی رئیس انجمن درمانگران اعتیاد خراسان رضوی گفت: متادون، گیرنده‌های مغزی فرد مبتلا به اعتیاد را اشباع می‌کند و درمان با متادون در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد کاربرد دارد.

وی گفت: هم‌اکنون هفت هزار مرکز سرپایی درمان اعتیاد در کشور وجود دارد که ۶۵۰ مرکز از این تعداد در مشهد فعال است.

رئیس انجمن درمانگران اعتیاد خراسان رضوی گفت: این مراکز دستکم هر دو ماه یکبار سهمیه متادون دریافت می‌کنند.

میرزایی گفت: علاوه بر کلینیک‌های ترک اعتیاد، برای تسکین درد بیماران سرطانی نیز طبق معرفی از سوی کمیسیون‌ها، متادون اختصاص می‌یاید که با مدارک و گواهی‌های لازم ارائه می‌شود.

وی گفت: در هر مرکز سرپایی درمان اعتیاد علاوه بر ۱۰۰ بیمار دریافت کننده متادون، حدود ۳۰ نفر داروی دیگر "بوپره نورفین" برای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد دریافت می‌کنند.

رئیس انجمن درمانگران اعتیاد خراسان رضوی گفت: نشت متادون به خارج از مراکز درمانی یکی از چالش‌ها و مشکلات است که ۱.۸ درصد مربوط به مراکز درمان اعتیاد است و بیش از ۹۸ درصد مربوط به سایر مبادی از زنجیره تولید تا مصرف است.

میرزایی گفت: در امسال ۳۴ مرکز ترک اعتیاد که تخلفاتی در توزیع متادون داشته اند، لغو مجوز شده که پنج درصد از کل مراکز را شامل می‌شود.

وی گفت: نظارت بر مراکز سرپایی ترک اعتیاد بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بهزیستی خراسان رضوی است که مداخله غیر کارشناسی در نظارت این دو نهاد چالش‌هایی در این خصوص ایجاد کرده است.

رئیس انجمن درمانگران اعتیاد خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۰ درصد از معتادان زن و ۹۰ درصد مرد هستند.

میرزایی گفت: سن معتادان به مواد مخدر بین ۳۰ تا ۳۵ سال است که در دو سال اخیر میانگین سن آنان کاهش داشته است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود طاهری
۰۲:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
علت افزایش غیر منطقی معتادان در مراکز درمانی چیست این افزایش باعث گردیده عدهای به استفاده از مواد برگردند واقعا انقدر کم آوردید که به اینگونه بیماران هم رحم نمیکنید !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی قاسمی
۰۱:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
قیمت یک ماه متادون درمانی چقدر هست ممنون میشم قیمت بگید