کارگردان مشهدی گفت: ۵ فیلم‌ کوتاه فندک، روح خانه، ۹، شب به روز نمی‌نشیند و راه که توسط هنرمندان مشهدی تولید شده از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد رونمایی می‌شوند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رسول کاهانی کارگردان مشهدی  در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: ۵ فیلم‌ کوتاه فندک، روح خانه، ۹، شب و روز نمی‌نشیند و راه که توسط هنرمندان مشهدی تولید شده از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ و با حضور مسئولان و خبرنگاران در پردیس سینمایی هویزه مشهد رونمایی می‌شوند.

وی گفت: تاکنون چند نوبت درخواست‌های خود را از طریق نامه‌نگاری و برگزاری نشست خبری به مسئولان داده‌ایم و متاسفانه تا این لحظه هیچ اتفاقی رخ نداده و اگر پس از این نشست اقدام خاصی صورت نپذیرد آخرین کار هنری‌ام در مشهد خواهد بود و همچون دیگر کارگردانان و هنرمندان به تهران کوچ خواهم کرد.

کاهانی گفت: در آخرین اقدامی که در مشهد با همکاری هنرمندان شاخص این شهر داشتیم ۵ فیلم کوتاه را تولید کردیم که رونمایی از آنها را با حضور خبرنگاران و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، خانه هنرمندان استان و شهرداری و شورای شهر مشهد از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ در پردیس سینمایی هویزه مشهد خواهیم داشت.

این کارگردان مشهدی گفت: فیلم‌های کوتاه فندک به کارگردانی رسول کاهانی، روح خانه به کارگردانی حامد پریزاد، ۹ به کارگردانی علی احمدی، شب و روز نمی‌نشیند به کارگردانی فریبا اکبری و راه به کارگردانی داریوش یزدان‌پناه آثاری هستند که فردا رونمایی می‌شوند.

وی گفت: متاسفانه حمایت لازم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی عرصه هنر صورت نپذیرفته و حمایت‌ اسپناسرها هم در برخی موارد از هنرمندان حقیقی نبوده و هنرمندنماها از این حمایت‌ها برخوردار شده‌اند.

این کارگردان مشهدی گفت: از مسئولان و اسپانسرها می‌خواهیم که از هنرمندان حقیقی حمایت کنند و با همکاری و همراهی‌ آنان جلوی مهاجرت هنرمندان و همچنین هنرمندنماها را بگیرند.

در ادامه فریبا اکبری کارگردان مشهدی هم در این نشست، گفت: آخرین کار تولیدی‌ام با عنوان شب به روز نمی‌نشیند ساخته شده و موضوع آن روی محور مشکلات سالمندان بوده است، اجرای طرح مدت ۶ ماه به‌طول انجامید.

وی گفت: امیدواریم که با تولید این اثر هنری مشکلات سالمندانی که تنها هستند و جا و مکان خاصی ندارند شناسایی شده و مورد حمایت مطلوب خانه‌های سالمندان و مکان‌هایی که رایگان به این گروه خدمت می‌کنند قرار بگیرند.

مدت زمان این اثر هنری ۱۵ دقیقه و تمامی هنرمندان آن مشهدی هستند و اولین کار هنری‌شان هم هست و با وجود اینکه سابقه‌ای نداشتند بسیارخوب به ایفای نقش پرداختند.

در ادامه این نشست داریوش یزدان‌پناه، کارگردان فیلم کوتاه راه نیز گفت: تولید این اثر هنری از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و یک فضای ذهنی و عینی توامان در آن دیده شده است.

وی گفت: فیلم کوتاه راه اثری بوده که جاده تولید شده و ۸۰ درصد این فیلم ۱۳ دقیقه‌ای در جاده تولید شده است.

وی گفت: تفاوت فیلم کوتاه و بلند در مدت زمان و میزان ابزار آن بوده و باید در فیلم کوتاه کلیات اثر در زمان کوتاه و ابزار کم به مخاطب نشان داده شود.

برخی از مردم خیلی دوست دارند دیده شود و می‌گویند چقدر باید پول بدهیم تا دیده شویم که معتقدم باید مراقب باشند تا مورد استفاده افراد سودجو قرار نگیرند، ضمن اینکه باید این افراد به‌درستی شناسایی شوند و شاهد حضور افراد مستعد، علاقه‌مند، باانگیزه و با پتانسیل بالا در عرصه هنر باشیم.

 

                                                                                                       

 

انتهای پیام//س.ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.