رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خوزستان از واکسیناسیون بیش از ۱۳۵هزار نوبت سر دام سبک عشایری منطقه احمد فداله خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خوزستان گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار دامی، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است.

او افزود: به منظور حفظ صیانت از سرمایه دامی عشایر و مبارزه با بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و دام‌های سبک شامل؛ گوسفند و بز علیه بیماری طاعون شخوارکنندگان کوچک و بروسلوز بیش از ۱۳۵هزار نوبت سر دام سبک عشایری در منطقه کوهستانی و صعب العبور احمد فداله دزفول واکسینه شدند.

آنتیک چی اظهار ادامه داد: هر ساله بیماری‌های مختلفی دام‌ها را مبتلا می‌کند که این بیماری‌ها تهدیدی برای بهداشت دام و بهداشت عمومی جامعه هستند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خوزستان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته نسبت به واکسیناسیون دام‌ها در سطح استان اقدام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول  اداره کل دامپزشکی استان در کنار واکسیناسیون دام‌های سبک خدماتی از قبیل آموزش و ترویج در بین عشایر حاضر در منطقه و همچنین پایش و مراقبت بیماری در منطقه را نیز انجام داده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.