واکسیناسیون بیش از ۳ میلیون راس دام در خوزستان علیه تب برفکی

معاون سلامت دامپزشکی خوزستان با اشاره به آغاز واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی گفت: بیش از ۳ میلیون راس دام سبک و سنگین واکسینه می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا اسدی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان به آغاز طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۳۵۰ هزار راس دام سنگین روستایی و عشایری زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

او بیماری تب برفکی را از جمله واگیردارترین بیماری‌های ویروسی در جمعیت دامی که می‌تواند آسیب‌های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند، افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از وقوع و شیوع بیماری در جمعیت دامی استان خوزستان و متضرر شدن دامداران است.

اسدی رعایت شرایط بهداشتی – قرنطینه‌ای از قبیل؛ ضدعفونی جایگاه دام، جلوگیری از تردد بی مورد افراد به محل دامداری، استفاده از ماشین آلات و وسایل اختصاصی در واحد دامی و کنترل حمل و نقل دام‌ها از دیگر عوامل موثر در جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی عنوان کرد و بیان داشت: از دامداران خواهشمندیم برای اجرای هرچه بهتر طرح و پوشش مناسب جمعیت دام با تیم‌های دامپزشکی به خصوص در مقید کردن دام‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار