مفتح گفت: بر اساس اظهارات معاون سازمان برنامه و بودجه، دولت در سال ۱۴۰۱ میزان عوارض خروج از کشور را همان ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوع خود گفت: در جلسه امروز جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد و نمایندگان سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نمایندگان سوالات خود را در مورد تاثیرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر کالا‌های اساسی، میزان افزایش حقوق و دستمزد، نحوه افزایش یارانه‌ها، افزایش سن بازنشستگی، عوارض خروج از کشور، ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها، طرح‌های عمرانی بیان کرده و درباره جوانب تصمیمات دولت برای سال آینده تبادل نظر کردند.

وی تصریح کرد: پورمحمدی در بحث عوارض خروج از کشور در سال آینده که طی دو روز گذشته در فضای مجازی و افکار عمومی سوالاتی را ایجاد کرده، اعلام کرد، دولت در سال ۱۴۰۱ میزان عوارض خروج از کشور را همان ۴۰۰ هزار تومان برای هر شخص در نظر گرفته و عدد آن را افزایش نداده است.

به گفته وی تنها دلیل ابهام ایجاد شده این است که تعداد مسافران را در سال آینده با توجه به نبود کرونا و افزایش میزان مسافرت‌ها تعیین کرده و بیشتر از دو سال گذشته در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
شما کارهاتون برعکس هست باید عوارض شدیدی در مورد اتباع خارجه وصل کنید که نمیکنید حقوق کارگران که ۲۵۰۰ مونده شدیم مثل بردهای سیاه امریکا واقفا مملکت شده حرج و مرج اصلا کسی نمیاد بگه چرا کارگر با این حقوق کم چرا زندگی میکنه البته مقصر در درحه اول خود مردم هستند باید مشاغلی که حقوق کم دارند هیچ کسی نره طرف ان شغل تا ان شرکت و کارخانه یا پمپ بنزین کلا تعطیل بشه بهترین راهش همینه واقعیت هم‌ همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
عین فرمان رییسی واسه خودرو که یه هفته اعتبار داشت اینهم اجرا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
حداقل عوارض باید 1 میلیون باشه شما نماینده مردمی هستید که به شما رای دادن نه نماینده همه مردم معنی دموکراسی توی همه دنیا همینه.کسانی که به شما رای دادن پول رفتن به خارج رو ندارند پس عوارض نجومی بگیرید و خرج ملت بی نوا در ایران کنید
Iran (Islamic Republic of)
ثاقبه
۰۰:۴۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
در کل، همیشه همه چیز برای اشراف و مایه‌دارها و خارج بروها و خارج‌نشینها خوب پیش میره! جای هیچ نگرانی‌ای نیست!
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۰:۲۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
خیلی عالی شد مث همیشه جایی نمیخوام برم. حقوق چند ده میلونی دارن میتونن برن، ایران خلوت تر بشه ما هم اگه دوده بزاره نفس بکشیم. کلا قیمت عوض بشه یا نه تاثیر چندانی برا ما که دریافتی خاصی نداریم فرق نمی کنه. قانون هم برا خودشون هست. به نظرم ماها اضافه هستیم و فقط مصرف کننده و نق زن. خوبه که به فکر ما نیستن. . . .
Germany
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مالیات ها رو زیاد کنید
حقوق ها رو بالا ببرید کارگر له شد
مالیات خانه های گران قیمت خودرو باید زیاد شه
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۳:۲۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مسخره ترین کشور دنیا

غیر ایران چندتا کشور دیگه سراغ دارین که عوارض خروج از کشور بگیرین؟
مگه ما اینجا زندانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مگه خروج مسافر عوارض داره تست بده بیشتر باید مزاقب عو ارض ورودی باشیم تا امیکرون نیاد
Canada
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
این مبلغ تا 600 تا بهتر بود که حداقل درآمد 50 درصدی بیشتر می‌شد و همینطور انگیزه به سفر خارجی تفریحی در این وضع بحرانی ارز بهتر می‌بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
زیاد نکردن چون خودشون میرن خارج ما که نمیتونیم بریم
قانون های ما کلا به سود مرفهین است نه فقرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
ده میلیون کنید قیمت دلار افت کنه کسی نره خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
حداقل عوارض رو دو برابر میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
کاش اون قانون مربوط ب دوسال اضافتر برا بیمه بازنشستگی روهم برمیداشتید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
این خیلی بده. الان مردم افتادن روی فرهنگ غلط تفریحات و کنسرت های خارج از کشور و این موضوع ضررهای فرهنگی و امنیتی و بهداشتی زیادی برای کشور داره اونم حالا که تحریم هستیم و نیاز به حفظ و استفاده هدفمند از ذخایر ارزی داریم. باید عوارض و مالیات خروج از کشور برای ویزا و سفرهای تفریحی حداقل 1 میلیون تومان باشد که هرکس توی این وضعیت فکر کشور و مردمش نیست و خیلی پولداره و نمیدونه پولاشو چیکار کنه و میره انور عشق و حال جریمه خروج بی مورد دلار از کشور رو هم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اینجا بمونه کنسرت حامد زمانی رو بره ؟؟؟؟ نماینده عزیز مجلس هم گفتن ورود الات موسیقی به ایران باید ممنوع بشه ! تو ایران با دبه باید کنسرت بزارن اینم یه چیزیه تو همون مایه های طرح صیانت.
استفاده هدفمنداز ذخایر ارزی ؟ تیم مذاکره کننده چرا بازن و بچه رفته ؟ نماینده مجلس چرا میره خارج از کشور با ارز دولتی!! که فوتبال ببینه ؟ سفرهای استانی کم بشه خب ،که هزینه سه تا هلی کوپتر برای اقای قالیباف تو سیستان بلوچستان نشه که هیچ دستاوردی نداشت هیچی واقعا ! خسارت جنگ 8 ساله از عراق که 1000 میلیارد دلاره گرفته بشه . بچه های مسئولین از خارج از کشور برگردونده بشن !
فرهنگ کار روحانیت و حوزه های علمیه بود که متاسفانه با سیاسی شدن این قشر از جامعه هم دیگه مردم به هیچی اعتماد ندارن هیچی .
من خودم داشته باشم که ندارم نه تنها واسه کنسرت میرم بلکه بتونم اقامت زمیباوه رو هم بگیرم مطمئن باش میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
میرن کنسرت های ترکیه تتلو و... کلی فحش و بی ادبی یاد میگیرن که با فرهنگ ایرانی کاملا بیگانه هیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من هم موافقم باید عوارض خروج از کشور زیاد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
چی میگی همش شایعه میکنی و دروغ میگی از خدا هم نمیترسی کجا تیم مذاکره کننده بازن و بچه رفته خجالت بکش تهمت نزن به مردم سفر استانی هم کلی برای استان ها و دیدگاه درست مسئولین به مشکلات و الویت های مردم مفیده و نتایج بسیار زیادی هم داره تو چشمات کوره و نمیبینی حق نداری تهمت دروغ بزنی بهشون توی ایران هم انواع خواننده ها کنسرت هاشونو با به روز ترین ابزار موسیقی که خیلیاشون هم ساخت داخل هست و خداروشکر هیچ نیازی به التماس غربی ها برای گرفتنشون نداریم داره برگزار میشه میگم شما کور هستید مشکل خودتونه باید جلوی سفرهای خارجی غیرضرور برای کنسرت و گشت و گزارهای پولدار ها گرفته بشه یا مالیات و عوارض سفر به شدت براشون بره بالا توی ایران خون ملت رو توشیشه میکنید میبرید توی ترکیه خرج کنسرت های تتلو و... میکنید طلب کارهم هستید! واقعا که خجالت هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
شما نرو ،ولی درباره دیگران هم قضاوت نکن چون بعضی از خروج از کشور بخاطر فقط کنسرت نیست
آخرین اخبار