مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: خانه‌های هلال ظرفیتی مهم در آموزش نیرو‌های محلی در مناطق محروم دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در مراسم افتتاح هفتادمین خانه هلال استان در محله چهارمنار، گفت: توجه به آموزش نیرو‌های محلی در مناطق محروم توفیق بزرگی در مسیر خدمت است.

او افزود: خانه‌های هلال ظرفیتی مهم در آموزش نیرو‌های محلی در مناطق محروم برای نجات افراد در حوادث دارند و این ظرفیت برای آموزش داوطلبان و حضور در صحنه اهمیت زیادی دارد.

حرازی زاده خاطر نشان کرد: ما همواره از رهنمون‌های علما و بزرگان برای تحقق اهداف و خدمت به مردم استفاده می‌کنیم، هر چند در این کار با مشکلات و مشقلات زیادی مواجه هستیم، اما دست از تلاش بر نمی‌داریم.

حرازی زاده تصریح کرد: قرعه خدمت به نام هلال احمر خورده و باید خوشحال باشیم، در این راه تامین منابع انسانی و فراهم سازی تجهیزات اهمیت زیادی دارد و باید بر روی جمع آوری کمک‌های مردمی و حمایت‌های داوطلبان به خصوص در مواقع بحران برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

او گفت: آموزش رکن مهمی در تامین منابع انسانی است، قطعا از طریق آموزش، جوانان به جای رفتن به سمت آسیب‌های اجتماعی به سمت خدمت و فعالیت‌های بشردوستی حرکت می‌کنند.

حرازی زاده افزود: از سال قبل اتفاق خوبی در زمینه راه اندازی خانه هلال روی داده است، عده‌ای از داوطلبان در مناطق دورست هستند و شاکله‌ای ایجاد می‌شود تا اموزش بینند و اگر اتفاقی افتاد اولین افرادی هستند که با توجه به آشنایی با جغرافیایی منطقه به کمک می‌شتابند.

او تصریح کرد: اگر در روستا و مناطق محروم اتفاقی بی افتد نجات جان افراد زودتر انجام می‌شود و قبل از رسیدن نیرو‌ها در ارائه خدمات تخصصی می‌توان از افراد آموزش دیده بومی استفاده کرد.

حرازی زاده یزدی عنوان کرد: باید تلاش کنیم که خدمات بهتری ارائه دهیم، اگر با گروه‌های جهادی و بسیج همراه باشیم و از ظرفیت آموزش استفاده کنیم می‌توانیم برنامه‌ها را توسعه دهیم، در این عرصه بسترلازم را باید فراهم کرد.

او خاطرنشان کرد: خدمات بزرگی با تلاش جوانان رقم می‌خورد و این امر موجب خرسندی است، ما در همه زمینه‌ها به مشارکت جوانان در توسعه خدمات نیاز داریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.