مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره خون استان چهار روز است که این شرایط بحرانی نبوده ولی مطلوب نیز نیست،

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لطفعلی جعفری مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان  گفت: باتوجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم و با کاهش اهدا کنندگان خون مواجه هستیم ولی مصرف خون مراکز درمانی به قوت خود باقی است، از اهداکنندگان می خواهیم که با مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون خود را اهدا کنند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت ذخیره خون استان چهار روز است که این شرایط بحرانی نبوده ولی مطلوب نیز نیست، ما باید ذخیره خون مرکز را بالای هفت روز نگهداریم تا بتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی باشیم.

جعفری گفت: از بانوان استان درخواست داریم همانگونه که در مشارکت های اجتماعی به صورت فعالانه مشارکت می کنند در امر اهدای خون نیز مشارکت بیشتری داشته باشند و با مراجعه به مراکز اهدای خون، خون خود را اهدا کنند.

وی گفت: علاوه بر آن مراجعه کنندگان ما اول مشاوره و معاینه می شوند سپس خون گیری انجام می شود، مراجعه کنندگان از کم خونی نترسند چرا که اگر شرایط اهدای خون را نداشته باشند از آن ها خون گرفته نمی شود.

لطفعلی جعفری گفت: همشهریان بابت اهدای خون نگرانی نداشته باشند مراکز اهدای خون کاملا استرلیزه می شود و تمام پروتکل‌های بهداشتی از نظر کرونا رعایت می شود، از اهداکنندگان خون و هم استانی ها درخواست داریم به صورت مستمر و تدریجی برای انتقال خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و خون خود را اهداکنند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: اهدای خون ، ذخیره خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.